پاورپوینت،فوجی فیلم شرکتی که باسخت کوشی وتحول دیجیتال درصنعت تصویربرداری ماندگارشد

دسته بندي : بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

چرا کداک مرد اما فوجی ماند و رونق یافت؟

خیلی از ما از سال‌ها پیش با دوربین‌ها و فیلم‌های نگاتیوی کداک خاطره داریم. شرکت بزرگی که یاد و خاطره آن، تقریبا همسان با خاطرات تاریخ عکاسی است و یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تجهیزات عکاسی در سال‌های دور بود. اما دیگر خیلی وقت است که دوران کداک Kodak به سررسیده است. این شرکت بزرگ چند سال پیش اعلام ورشکستگی کرد و تقریبا از صنعت عکاسی به بیرون رانده شد. این در حالیست که شرکت رقیب آن یعنی فوجی‌فیلم در همان سال‌ها، دوباره رو به پیشرفت است و اکنون یکی از شرکت‌های تاثیر‌گذار در صنعت عکاسی است. شرکت فوجی فیلم Fujifilm بعد از یک سازمان‌دهی عظیم مجددا رونق پیدا کرد و به راه خود ادامه داد. ما در اینجا قصد داریم جزئیات و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم که از منابع موثقی به‌دست‌آمده تا بدانید که چرا و چگونه ۲ شرکتی که اهداف مشترکی داشتند در مسیر کاملاً مخالفی حرکت کردند و یکی از آن‌ها مسیر موفقیت را در پیش گرفت و دیگری مسیر شکست را.
فوجی فیلم
چرا کداک مرد اما فوجی ماند و رونق یافت؟

این داستان بزرگانی است که زمین می‌خورند، چیزی که هیچوقت به آن فکر نمی‌کردند.



زمان قبل از بحران: دوران سوددهی و امن بازار



اگرچه هر دو شرکت فوجی فیلم و کداک در کار تولید دوربین بودند اما تمرکز اصلی آن‌ها روی صنعت فیلم‌سازی و فروش فیلم‌های نگاتیوی بود. طبق گفته فوربس Forbes کداک با فروش دوربین‌ها و ارائه نسخه‌های جدیدتر نبض بازار را در دست گرفته بود، چراکه با این کار مردم را به دام اعتیاد لذت عکاسی و بالا بردن کیفیت عکس‌هایشان می‌انداخت. بعدازآن ۸۰ درصد بازار پر از کاغذهای چاپ عکاسی و مواد شیمایی (داروی ظهور و ثبوت) برای چاپ عکس‌ها شده بود و سود خوبی از این طریق گیر شرکت می‌آمد.



fuji film



بعد از مدتی کداک در فیلم‌های خود از یک استراتژی به نام سیلور هَلاید (silver halide) که ترکیبی از چند ماده شیمیایی (ترکیب عنصر نقره و یکی از هالوژن‌ها) بود استفاده کرد که این برای او تبدیل به یک اتفاق تاریخی موفقیت‌آمیز شد. این دقیقاً شبیه به پیروزی کینگ ژیلت King Gillette که تیغ‌های ریش‌تراش بی‌نظیری به جهان عرضه کرد و یا پرینترهای کارتریجی بود که تحول عظیمی در صنعت چاپ ایجاد کرد. اما در همین حین بود که شرکت فوجی فیلم یک دوربین یک‌بارمصرف ۳۵میلی‌متری در سال ۱۹۸۶ به عموم مردم معرفی کرد. اما بازهم تولید فیلم‌های نگاتیوی برای آن‌ها در اولویت قرار داشت و مهم‌تر از هر چیزی بود.



در سال ۲۰۰۰ و قبل از پدیدار شدن دنیای دیجیتال، درآمد کلی حاصل از فروش فیلم‌های نگاتیوی شرکت کداک بالغ ‌بر ۷۲ درصد و سود خالص آن‌ها ۶۶ درصد بود و درآمد کلی شرکت فوجی فیلم از فروش فیلم‌های نگاتیوی معادل ۶۰ درصد و سود خالص آن‌ها ۶۶ درصد کل فروش بود.
پیامدهای بعد از انقلاب دیجیتال



در سال ۲۰۰۱ شرکت فوجی فیلم به اوج فروش خود در جهان رسیده بود، اما با روی کار آمدن دیجیتال به عرصه کار همه‌چیز به‌کلی تغییر کرد. مدیر فوجی فیلم می‌گوید: “همیشه هر اوجی یک فرودی هم دارد.” در وهله اول شرکت به‌طور کامل منحل نشد، بلکه به‌تدریج و آرام‌آرام تحلیل رفت تا اینکه به مرحله ۲۰ الی ۳۰ درصد سود در سال رسید. سپس در سال ۲۰۱۰ تقاضای جهانی برای فیلم‌های نگاتیوی عکاسی به کمتر از یک‌دهم آنچه در ده سال گذشته بود کاهش یافت.

اما بازار فروش فیلم‌های عکاسی در همان ابتدا و به‌طور کامل از بین نرفت، بلکه به‌مرورزمان و با ترویج اینترنت و رایانه‌های شخصی در دهه ۹۰، مصرف‌کنندگان شروع به خرید دوربین‌های دیجیتالی کردند. چراکه دیگر دردسر چاپ عکس و سوختن عکس و هزینه‌های اضافی برایشان وجود نداشت و به‌راحتی می‌توانستند کمتر از چند ثانیه هرکسی که گرفته بودند را به‌راحتی مشاهده و یا ذخیره کنند و هیچ لزومی برای چاپ همه عکس‌ها وجود نداشت.



اما تولیدکنندگان فیلم‌های نگاتیوی با این موج عظیم تغییر در بازار و دیجیتالی شدن محصولات با مشکلات بسیار جدی مواجه شدند. برای مثال فناوری‌های قدیمی دیگر جایگاهی در میان تولیدکنندگان نداشت و آن‌ها مجبور بودند هم گام با موج جدید گام بردارند و دیجیتالی شوند.



اما مهم‌تر از همه این بود که دیگر مثل قبل نیازی به مهارت‌های حرفه‌ای برای عکاسی نبود و با این کار هرکسی می‌توانست به‌راحتی این کار را انجام بدهد. بدان معنا که دیگر نیاز نبود کسی اطلاعاتی در مورد فیلم‌های نگاتیوی، نحوه قرار دادن آن درون دوربین، نحوه درآوردن آن بدون سوختن فیلم‌ها، چاپ و ظهور عکس و … داشته باشد. با آمدن دوربین‌های دیجیتالی کاربران تنها با فشار دادن یک دگمه قادر به عکاسی بودند و مثل سابق هیچ دغدغه‌ای برای چاپ عکس نداشتند.



به‌عبارت‌دیگر کاری که دنیای دیجیتال با تولیدکنندگان فیلم‌های نگاتیوی کرد کاملاً نقطه مخالف پیروزی تاریخی استراتژی سیلور هَلاید بود که فقط عده کمی از این فنّاوری بهره می‌بردند و سود خوبی هم از این طریق گیرشان آمده بود. مدیر شرکت کداک آقای آنتونیو پرِز Antonio Perez در سال ۲۰۰۶ راجع به دیجیتالی شدن دنیای عکاسی گفت: “این صنعتی بی‌کیفیت و ضعیف است.”



بعدازاین بحران بزرگ هر دو شرکت کداک و فوجی فیلم مجبور شدند هرچه سریع از رقابت با یکدیگر دست‌بردارند و فکری به حال شرکت‌های (چه‌بسا) درجه پایینی بکنند که در حال تولید سیل عظیمی از دوربین‌های دیجیتالی بودند. برخلاف فیلم‌های رنگی که دردسر و علم و فناوری بالایی برای تولید داشت و تولید آن فقط از عهده این ۲ شرکت برمی‌آمد، حالا دیگر هر شرکتی می‌توانست با قرار دادن یک حسگر و پردازنده یک دوربین دیجیتال تولید کرده و روانه بازار بکند. و این فاجعه‌ای بود که برای این ۲ شرکت اتفاق افتاد.



اما این موج بی‌رحم دیجیتالی بدون کوچک‌ترین ترحمی به این شرکت‌ها به‌شدت در حال ویرانگری و تاخت‌وتاز در بازار بود. بعدها یک فرد بالقوه کالیفرنیایی به نام نیک وودمن (Nick Woodman)، با ابداع دوربین بی‌نظیری به نام گوپرو (GoPro) غرشی مهیب در بازار دیجیتال ایجاد کرده و دردی دیگر به دردهای این دو شرکت بخت‌برگشته اضافی کرد. وودمن با دوربین کوچک و بی‌نظیر خود تحول عظیمی در عرصه دیجیتال ایجاد کرد.



دوربین کوچکی که هرکسی می‌توانست بدون کوچک‌ترین دردسری آن را با خودش حمل کند و در هرجایی که دلش می‌خواست فقط با فشردن دگمه کوچکی ساعت‌ها فیلم‌برداری کند و با بهترین کیفیت آن را در رایانه شخصی خود ببیند و حتی با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. دوربینی که دیگر نه نیازی به فیلم‌های ویدئویی داشت و نه نیاز به تبدیل فیلم برای ذخیره کردن آن. بعدها وودمن به‌عنوان برترین و جوان‌ترین کارآفرین در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ای را از آن خود کرد.



اما حالا بهتر است قضیه موفقیت وودمن و دوربین شگفت انگیزش را همین‌جا کنار بگذاریم و به ادامه بحثمان راجع به این دو شرکت بپردازیم. با یک نگاه کوتاه به وضعیت مالی شرکت کداک از آغاز تا انتها می‌توان گفت که در اوایل سال ۲۰۰۰ او سعی در حفظ روند فروشش را داشت، اما در نمودار سود به‌دست‌آمده این شرکت شیب بسیار تند و رو به پایینی را تجربه کرد. در دهه ۹۰ فروش شرکت کداک بین ۱۳ الی ۱۵ میلیارد دلار در نوسان بود که سود خالص آن حدود ۵ الی ۱۰ درصد این مبلغ بود. در سال ۲۰۰۰ سود شرکت به ۱٫۴ میلیارد دلار و در سال ۲۰۰۲ به ۸۰۰ میلیون دلار رسید. اما شیب ویرانگر نزولی سود این شرکت در سال ۲۰۰۶ به اوج خود رسید و سپس در سال ۲۰۱۲ به سرنوشت غم‌انگیز ورشکستگی دچار شد.



فوجی فیلم



درواقع مشکل اصلی شرکت کداک فروش دوربین نبود. چراکه او توانست دوربین‌های دیجیتالی تولید کند و بسیاری از آن‌ها را بفروشد. در سال ۲۰۰۵ کداک (صرف‌نظر از رقیبان ژاپنی خویش در بازار) ۲۱٫۳ درصد از بازار ایالات‌متحده آمریکا را در دست گرفت. اما بازهم همان سال ایالات‌متحده آمریکا شخصاً بازار خودش را به دست گرفت و فروشش را تا ۱۵ درصد بالا برد.



اما متأسفانه فروش کداک مانند اَبَر رقیبانی نظیر کنون و نیکون که در جهان حسابی گردوخاک به پا کرده بودند نبود و سود آن در سال ۱۹۹۹ چیزی حدود ۲۷ درصد از سهم بازار بود. اما در سال ۲۰۰۳ این رقم به ۱۵ درصد و سپس تنها به ۷ درصد در سال ۲۰۱۰ رسید.



طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد روی این قضیه، مشکل اصلی کداک این بود که نمی‌توانست سود خوبی از طریق فروش دوربین‌های دیجیتالی داشته باشد. چراکه به‌جای سود کردن از بابت فروش هر دوربین به‌طور کامل ضرر می‌کرد. ضرری معادل ۶۰ دلار بابت فروش هر دوربین در سال ۲۰۰۱٫ این موضوع در گزارش‌های مالی به‌وضوح ذکرشده بود و شرکت کداک در سال ۲۰۰۰ از ۱۰٫۲ میلیارد دلار فروش، سودی معادل ۱٫۴ میلیارد دلاری را کسب کرده بود. اما بعدازآن حتی این مقدار هم به‌سرعت کاهش‌یافته و به صفر رسید.



طبق یک گزارش موثق و رسمیِ سالانه در سال ۲۰۰۶، رقم فروش بخش دیجیتال و فیلم‌های نگاتیوی از هم جدا شدند و همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنیم، شرکت کداک در پایین‌ترین رتبه درآمد قرار گرفت. حتی تصمیمات دیگری از قبیل جایگزینی فروش فیلم با درآمد عکاسی دیجیتال نیز اتخاذ شد، اما نه‌تنها هیچ تأثیری نداشت بلکه اوضاع این شرکت را حتی بدتر از قبل کرد. سرانجام شرکت کداک مجبور به اعلام ورشکستگی خود در سال ۲۰۱۲ شد.



مدیر شرکت فوجی فیلم دراین‌باره می‌گوید: “به یاد می‌آورم تنها چیزی که ما در پروژه‌مان خیلی دست‌کم گرفتیم سرعت یورش دیجیتال و از رونق افتادن بسیار سریع عکاسی نگاتیوی بود.” مابین سال‌های ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ فروش فیلم‌های رنگی از ۱۵۶ میلیارد یِن به ۳۳ میلیارد کاهش یافت و فروش سایر امکانات عکاسی نظیر کاغذهای چاپ و داروهای شیمیایی نیز از ۸۹ میلیارد ین به ۳۳ میلیارد رسید. اما نه‌تنها شرکت فوجی فیلم این بحران را رد کرد، بلکه از این چالش جان سالم به در برده و حتی رونق یافت. اما سؤال اصلی ما این است که چگونه توانست این کار را انجام بدهد؟



شرکت فوجی فیلم چگونه توانست بحران را پشت سر بگذارد و رونق پیدا کند؟



تنها عامل موفقیت فوجی فیلم در دوران بحران، تنوع محصولاتش و همچنین شناخت خوب بازار هدف و فعالیت در شاخه‌های متنوع بود. در سال ۲۰۱۰ میزان فروش فیلم‌های این شرکت نسبت به سال ۲۰۰۰ حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما فوجی فیلم توانست دوباره از طریق فروش فیلم حدود ۶۰ درصد سود داشته باشد. او توانست در یک دهه توسط مدیریت درست و تنوع محصولاتش درآمدش را روی ۵۷ درصد حفظ کند، اما این در حالی است که در چنین دورانی فروش کداک به ۴۸ درصد نزول پیداکرده بود.
فهرست؛
داستان برند فوجی‌فیلم؛ بازمانده سخت‌کوش صنعت تصویربرداری
تاریخچه تأسیس
اولین وظیفه و مأموریت فوجی‌
تحقیق وتوسعه
روندرشد و توسعه فوجی
استخدام مشاوران آلمانی
بمباران کارخانه های فوجی در جنگ جهانی دوم
ورود به بازارهای جدید
فوجی دربازارهند
بحران کمبود مواد اولیه
سیاست‌های خاص تعرفه‌ی واردات در ژاپن
هدف قراردادن بازارهای بین المللی
قراردادهمکاری فوجی فیام با زیراکس
رشدسهم بازارفوجی
توسعه شبکه جهانی فوجی
رشدجهانی برند ژاپنی
کیفیت بالای فوجی،تهدیدی برای فرمانروای آمریکایی
تغییرات در ین ژاپن ،موتور محرکه رشد بین المللی فوجی
رقابت شدید در صنعت روبه رشد تصویربرداری
حوزه های تمرکز فوجی در نیمه دوم قرن بیستم
تمرکز اصلی فوجی برروی عکاسی
ارتباط مستقیم با خرده‌فروش‌ها ، به‌عنوان استراتژی اصلی
چالش های پیش روی فوجی برای توسعه بین المللی
هوشمندی فوجی درانقلاب الکترونیک
سیاست تهاجمی برای حفظ و گسترش بازارهای فوجی
سال ۱۹۷۹،نقطه عطف دربازارفوجی
تنوع و گسترش فعالیت
صحنه رقابت فوجی و کداک
تغییر شدیدرفتارمشتریان
بلوغ نسبی صنعت عکاسی
تغییردرسیستم مدیریتی فوجی۱۹۷۹
تصاحب بازار توسط فوجی
دلایل موفقیت فوجی در تصاحب بازارها
فوجی به‌عنوان اولین تولیدکننده‌ی غیرآمریکایی
بازارپزشکی فوجی
صنعت زیست فناوری و اتوماسیون اداری فوجی
شرایط دشوار رقابت برای فوجی
پشتیبانی رسمی از بازی های المپیک ۱۹۸۴
رویکرد تهاجمی با تحقیق و توسعه
حضورفوجی دربازارچین
جریان درآمدی جایگزین برای فوجی
رقابت فوجی و کداک درتولید دوربین های یک بار مصرف
کسب سهم مناسب از بازار آمریکا
سیستم اختصاصی فوجی برای رقابت با کداک
بحران در آستانه‌ی قرن ۲۱
بحران های فوجی
رقابت شدید بین فوجی‌فیلم و کداک در دهه‌ی پایانی قرن بیستم
پیشروی دربازارکشورهدف برای فوجی
پیوستن به اتحادیه شرکت های تولید کننده دوربین
ورود جدی به صنعت پزشکی
سال‌‌های اخیر و وضعیت کنونی برند فوجی‌فیلم
هماهنگی با سبک جدیدبازاردرشرکت فوجی
فوجی برخلاف کداک، به‌خوبی با تحول دیجیتال همگام شد
صنعت پزشکی،یکی ازمهم ترین منبع درآمدی فوجی
ورودجدی ژاپنی ها به صنعت بهداشت و سلامت
ارتباط و همکاری فوجی با زیراکس
چرا کداک مرد اما فوجی ماند و رونق یافت؟
چرا و چگونه ۲ شرکتی که اهداف مشترکی داشتند…..
زمان قبل از بحران: دوران سوددهی و امن بازار
رقابت نفس گیر کداک وفوجی فیلم
مقایسه درآمد کداک و فوجی فیلم
فوجی و کداک درکنارهم
پیامدهای بعد از انقلاب دیجیتال
ورود دوربین های دیجیتالی به بازار-چالش جدی برای فوجی فیلم و کداک
همگام با موج جدیددیجیتالی شدن
دوربین های دیجیتالی بدون نیاز به مهارت و تخصصی ویژه
مقاومت دربرابرتغییر توسط مدیر عامل کداک
تغییر در استراتژِی دو رقیب قبلی
موج بی‌رحم دیجیتالی
دوربین کوچکی که به چالش فوجی تبدیل شد
سرنوشت غم انگیز کداک
مقایسه روند کاهش درآمد کداک
مشکل اصلی شرکت کداک فروش دوربین نبود
روند کاهش شدید سود کداک
اعلام ورشکستگی کداک
عبور از بحران توسط شرکت فوجی فیلم
شرکت فوجی فیلم چگونه توانست بحران را پشت سر بگذارد و رونق پیدا کند؟
مدیریت بسیارقوی درشرکت فوجی فیلم
اتحاددر امورتحقیقاتی و ایجاد ایده های نوآوردرفوجی فیلم
مقایسه فناوری های نوآورانه با نیاز بازاردرشرکت فوجی
مطالعه داده های جمع آوری شده
ورود فوجی فیلم به تولید لوازم آرایشی
مدیریت قوی و تصمیمات درست درشرکت فوجی
چرا کداک شکست خورد؟
زمان اوج قدرت شرکت کداک
اشتباه متوالی مدیران کداک درشناخت بازارو تهدیدها
تصمیم اشتباه مدیریت کداک
دلیل واقعی شکست کداک
فرایند کاهش میانگین قیمت دوربین های داخلی لنز درکداک
کداک درراه اشتباهی گام برداشته بود
شرکت کداک علی‌رغم تمام تلاش‌هایش تسلیم شکست شد
مشکل بزرگ کداک درتشخیص بازار هدف
فضای رقابت طوری نیست که فرصت اشتباه زیادی برای تکرار وجود داشته باشد.
کداک از شکست های پیاپی خسته شد کنارکشید
گزارش سالانه کداک
چراهای کداک؟
کداک ،به جای رقابت با بازارجهانی و رقیبان قدرتمند؛با توانایی های خودش رقابت داشت
دلیل اصلی شکست شرکت کداک عدم تغییرپذیری و قرار گرفتن در یک حالت سکون و بی‌حرکتی بود
تاریخ را انسان‌های برنده نوشته‌اند
شرکت های برجسته ونخبه ارورشکستگی نجات می یابند
مدیران نخبه رمز موفقیت شرکت ها
جنگ مدیران باهم مثل شمشیربازی است که تحت هر شرایط یکی از دو طرف از بین خواهد رفت
اشتباه بنیان گذار کداک
برنامه جاه‌طلبانه فوجی فیلم برای ساخت نوار گردان با حافظه ذخیره‌سازی یک پتابایت
تجزیه و تحلیل رقبا | مراحل تجزیه و تحلیل یا آنالیز رقبا
شرکت ها باید در تجزیه و تحلیل رقبا چه اطلاعاتی درباره رقبای خود بدست آورند؟
مراحل اصلی تجزیه و تحلیل رقبا
نحوه شناسایی رقبای شرکت در تجزیه و تحلیل رقبا
شرکت های در برخورد با مسایل رقابتی باید چه اقدامی انجام دهند؟
دیدگاه صنعت در تجزیه و تحلیل رقبا
دیدگاه بازار در تجزیه و تحلیل رقبا
تعیین اهداف رقبا در تجزیه و تحلیل رقبا
شناسایی خط مشی های رقبا در تجزیه و تحلیل رقبا
رقابت درداخل گروه استراتژیک و بین گروه ها
در تجزیه و تحلیل رقبا یک شرکت باید تمام ابعاد
ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقیب
نقش منابع اطلاعاتی ثانویه درتجزیه و تحلیل رقبا
شرکت حین بررسی نقاط ضعف و قوت رقبا باید مفروضات غلط آنها درباره کار و بازار را بشناسد،
برآورد الگوهای واکنشی رقبا
در تجزیه و تحلیل رقبا هر رقیب از خود عکس العمل متفاوتی را نشان می دهد
همزیستی مسالمت آمیز یا جدال
به کدام یک از رقبا باید حمله کرد و از کدام یک باید دوری جست
رقبای قوی یا ضعیف
رقبای نزدیک یا با فاصله
رقبای خوب کردار یا رقبای بدکردار
پایه گذاری سیستم اخبار و اطلاعات رقابتی
استراتژی تبلیغات و تبلیغات فوجی فیلم
استراتژی آمیخته بازاریابی فوجی فیلم (۴Ps )
استراتژی محصول فوجی فیلم
محصولات مصرفی
محصولات تجاری•
استراتژی قیمت
استراتژی مکان و توزیع فوجی فیلم
معرفی نمونه موردی خود فوجی زیراکس



با ۱۳۸اسلاید تخصصی
دسته بندی: بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

تعداد مشاهده: 2028 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 138

حجم فایل:7,023 کیلوبایت

 قیمت: 58,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    138اسلاید



پاورپوینت.مدیریت استراتژیک در آدیداس، شرکتی که مادرصنعت برندینگ جهانی کفش است

آدیداس یک هولدینگ است که در زمینه تولید محصولات ورزشی فعالیت می‌کند.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،فوجی فیلم شرکتی که باسخت کوشی وتحول دیجیتال درصنعت تصویربرداری ماندگارشد

تنها عامل موفقیت فوجی فیلم در دوران بحران، تنوع محصولاتش و همچنین شناخت خوب بازار هدف و فعالیت در شاخه‌های متنوع بود.

قیمت : 58,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"تحول دیجیتال درصنعت سلامت وآینده امیدبخش برای زندگی سالم"

سلامت دیجیتال شامل به‌کارگیری خدمات و راه‌حل‌های سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر دانش IT است. از این مهم  برای کمک به حل مشکلات مربوط به سلامتی و چالش‌هایی که مردم در طول زمان با آن رو‌به‌رو هستند، استفاده می شود.

قیمت : 38,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل