پاورپو ینت”ولووامن ترین شرکت خودروسازی جهان که توانست طرتفکر کارآفرینی رادرمیان کارکنان جا بیندازد”

دسته بندي : بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی
تاریخچه برند ولوو

کمپانی ولوو یکی از برندهای خودرویی است که سهم بزرگی در شکل‌گیری خودروسازی در جهان دارد؛ زیرا فعالیت‌های این برند تنها به تولید اتومبیل محدود نمی‌شود و نقش بزرگی در صنعت ایفا می‌کند. این کمپانی مانند دیگر برندها سرد و گرم روزگار را کشیده و برای تبدیل شدن به یکی از غول‌های خودروسازی جهان، پستی و بلندی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. نام برند ولوو، هم‌ خانواده ایمنی، کیفیت و اطمینان است. ولوو در طول تاریخ از همان ابتدا، به کاربردی بودن معروف بوده است.


معرفی برند ولوو

ولوو (Volvo Group) یک برند چندملیتی سوئدی تبار است که نقش مهمی در صنعت خودروسازی دارد. این کمپانی در زمینه‌های دیگری همچون ساخت، پخش و فروش کامیون، اتوبوس و تجهیزات ساخت و ساز و حتی زمینه‌های گسترده‌تری نیز فعالیت می‌کند. سال ۲۰۱۶، ولوو به عنوان دومین سازنده بزرگ کامیون‌های سنگین در دنیا شناخته شد. اداره مرکزی این شرکت در گوتنبرگ سوئد واقع شده است.

تا سال ۱۹۹۹ و پیش از فروخته شدن به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company)، ولوو بخشی از AB Volvo محسوب می‌شد. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، این شرکت متعلق به کمپانی چینی جیلی Geely Holding Group)) است.
تاریخچه خودروسازی ولوو

ابتدا برند ولوو به عنوان علامت تجاری بلبرینگ SKF در سال ۱۹۱۱ ثبت شد. دلیل انتخاب این نام، کلمه Volvere در لاتین بود که به معنای “من می‌چرخم” است. در سال ۱۹۲۴، دو بنیان‌گذار SKF، یعنی اسار گابریلسن و گوستاو لارسن، سرنوشت کمپانی را تغییر دادند. گابریلسن که مدیر فروش و لارسن که مهندس بود، تصمیم گرفتند که یک خودروی سوئدی بسازند که مناسب جاده‌های پر از پستی و بلندی و آب و هوای سرد کشورشان باشد. بنابراین در آگوست ۱۹۲۶، یعنی دو سال بعد، AB Volvo فعالیتش را آغاز کرد. تقریبا یک سال گذشت و در طول این مدت، نسخه‌های اولیه ساخته و اقدامات لازم برای تولید یک خودروی ملی انجام شد. بنابراین تمامی تمهیدات لازم برای تولید خودرو در گروه SKF سر و سامان گرفته بود. هرچند که گروه ولوو، مبدا حیات این کمپانی را روزی می‌دانند که اولین ماشین ولوو کارخانه را ترک کرد و وارد بازار شد، یعنی سال ۱۹۲۷٫ در آن سال، تنها ۲۸۰ دستگاه خودرو ساخته شد. پس از رونمایی از اولین کامیون در سال ۱۹۲۸، این برند شهرت بین المللی کسب و تمام توجهات را به خود جلب کرد.

پس از گذشت دو سال، زندگی این کمپانی از این رو به آن رو شد، چرا که موفق به فروش ۶۳۹ دستگاه ماشین ولوو و صادر کردن کامیون‌های خود به اروپا شد. این موفقیت برای یک برند ملی نسبتا تازه کار، رویایی عظیمی بود.

البته که این شرکت نیز مانند دیگر کمپانی‌های هم دوره‌ای خودش از گزند جنگ جهانی دوم در امان نماند. فروش جهانی ماشین‌های سواری این برند، تا پس از پایان جنگ، رونق چندانی نداشت.

سال ۱۹۳۵ بود که SKF تصمیم گرفت سهام‌های خود در کمپانی را بفروشد، چرا که در بورس اوراق بهادار استکهلم معرفی شده بود. Pentaverken که برای این کمپانی موتور تولید می‌کرد، در همان سال توسط کارخانه خریداری شد. تا هفت سال بعد، این برند محبوب موفق شد کمپانی مهندسی Svenska Flygmotor را نیز از آن خود کند و سپس نامش را به Volvo Aero تغییر دهد. در همین حین، ولوو هر روز برای بزرگتر شدن تلاش می‌کرد. اولین اتوبوس خود را که B1 نام داشت، در سال ۱۹۳۴ وارد بازار کرد. همانطور که در مقدمه گفته شد، فعالیت‌های این برند تنها به خودروسازی محدود نبود و نیست. بنابراین در اوایل دهه ۴۰ میلادی، ساخت موتورهای هواپیما نیز به طیف گسترده محصولات تولیدی کارخانه اضافه شد. این موفقیت‌های پیاپی، هر روز به جهانی شدن این غول خودروسازی کمک کرده و راه آینده‌ای روشن را برایش هموار می‌کرد. درست سال ۱۹۶۳ بود که این برند به طور رسمی بین‌المللی شد و اولین کارخانه خود را در هلفیکس نوا اسکوشیا در کانادا احداث کرد. اما پیش از آن موفق شد کارخانه سوئدی ساخت و ساز و تجهیزات کشاورزی Bolinder-Munktell را هم خریداری کند. در سال ۱۹۷۳، نام این کارخانه به Volvo BM تغییر یافت. پس از مدتی، این کارخانه به Valmet فروخته و هر آنچه از آن باقی مانده بود بعدها به Volvo Construction Equipment تبدیل شد.
اولین مدل ولوو چه بود و در چه سالی ارائه شد؟

اولین خودروی ساخت این برند،Volvo OV4 نام داشت که در ۱۴ آپریل سال ۱۹۲۷، کارخانه را ترک کرد و وارد بازار شد. همچنین از اولین کامیون این کمپانی که Series 1 نام داشت، در سال ۱۹۲۸ پرده‌ برداری شد.




اولین مدل لاکچری ولوو چه بود؟

مدل PV645 که در سال ۱۹۳۳ به بازار آمد، مدلی که به افزایش سرمایه این کمپانی کمک شایانی کرد و به عنوان اولین ماشین لاکچری این کمپانی شناخته شد.
همکاری شرکت های ولوو و رنو

عطش گسترده شدن کسب و کار این برند تا جایی رسید که تصمیم گرفت با یک برند رقیب و ملی دیگر به نام Saab-Scania شریک شود، اما این شرکت قبول نکرد. این همکاری تا کشورهای دیگر رسید و در دهه ۷۰ میلادی، کارخانه رنو (Renault) و ولوو تصمیم به همکاری گرفتند. حالا نووبت تقسیم کارخانه به بخش‌های کوچکتر و نسبتا مستقل‌تر بود که نتیجه آن، به وجود آمدن Volvo Car Corporation در سال ۱۹۷۸ شد. پس از گذشت چند سال همکاری این دو برند عمیق‌تر شد و در بخش خرید و فروش با یک دیگر شریک شدند. هر دو کمک حال یک دیگر بودند. کمپانی ولوو تکنولوژی خود را در اختیار رنو قرار می‌داد و در ازای آن، در بخش‌های مختلف از این همکار فرانسوی کمک می‌گرفت.

آنها در بخش تحقیقات و کنترل کیفی نیز با هم همکاری می‌کردند. این همکاری پس از مدتی و بنا به دلایلی، در سال ۱۹۹۴ ملغی شد و ولوو سهم کوچک رنو را در۱۹۹۷ فروخت.


ولوو پس از رنو

پس از توقف همکاری با رنو، گروه ولوو به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company) فروخته شد. این اتفاق سال ۱۹۹۹ افتاد. بنابراین این برند نیز در کنار کمپانی‌هایی مانند جگوار(Jaguar)، لندروور(Land Rover) و آستن مارتین (Aston Martin) قرار گرفت. تاکنون بسیاری از قطعات و تکنولوژی‎های ولوو در محصولات این سه برند معتبر دیگر استفاده شده است. سهم این کمپانی که هر روز از صنعت خودروسازی بیشتر می‌شد، به ۵ درصد از سهام میتسوبیشی در همان سال رسید. اما پس از خریداری شدن میتسوبیشی توسط دایملر کرایسلر (DaimlerChrysler) ، ولوو سهم خود را فروخت.
فعالیت‌های اخیر ولوو

امروزه ولوو با کالج‌های و دانشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا، پروژه‌های تحقیقاتی زیادی انجام می‌دهد. این کمپانی نیز مانند برندهای دیگر، به سمت الکتریکی کردن محصولات خود و حمایت از محیط زیست پیش می‌رود.
شرکت Volvo چگونه موفق به ساخت امن‌ترین خودروهای جهان شده است؟
ولوو امن ترین خودرو های دنیا را می سازد

وقتی بحث از ایمنی خودرو می‌شود، همیشه باید انتظار شنیدن نام ولوو (Volvo) را داشت. شرکت ولوو به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه‌ی ایمنی خودرو شناخته می‌شود و نام خودروهای این برند، بارها در صدر لیست امن‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته‌اند.

ولوو اولین شرکتی بود که کمربند ایمنی را به شکل امروزی در خودروهای خود استفاده کرد و همچنین جزو اولین شرکت‌ها در توسعه و استفاده از کیسه‌هوای جانبی در خودروها بود. ایمنی با نام این شرکت خودروسازی گره خورده و جزئی از DNA ولوو به حساب می‌آید.

همین چند وقت پیش اعلام شد شرکت ولوو بر روی خودروهای تولیدی آینده‌ی خود محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد گذاشت. شرکت ولوو اعلام کرده این عمل را در راستای هدف‌گذاری‌شان برای سال ۲۰۲۰ در زمینه‌ی ایمنی خودرو انجام داده‌اند.

طبق این هدف‌گذاری شرکت ولوو قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خودروهایی تولید کند که تلفات جانی و مجروحیت‌های شدید در آن به صفر برسد. مدیرعامل شرکت ولوو، هاکان ساموئلسون (Håkan Samuelsson) در زمینه امنیت خودرو اینگونه می‌گوید:

«ایجاد محدودیت در سرعت خودرو شاید تمام مشکلات را حل نکند، اما حتی اگر جان یک نفر را نجات دهد، ارزشش را دارد!»

این سخن مدیرعامل ولوو نشان از اهمیت ایمنی و جان انسان‌ها در طراحی خودروهای این شرکت دارد.

سیستم کنترلی ثبات الکترونیکی (Electronic Stability Control)، سیستم کنترلی ثبات گردش (Roll Stability Control) و سیستم کنترلی هشدار به راننده (Driver Alert Control) از جمله سیستم‌هایی بوده‌اند که در سال‌های اخیر برای حفظ ایمنی سرنشینان در خودروهای ولوو به کار گرفته شده‌اند.

شرکت ولوو در ادامه‌ی تلاش‌هایش برای افزایش ایمنی خودروهای خود از تکنولوژی‌های جدیدی در این حوزه استفاده کرده است که در ادامه، ۶ مورد از آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.
معرفی ۶ تکنولوژی برتر ولوو برای ایمنی خودرو
۱٫ کمک‌راننده (Pilot Assist)

سیستم‌های کروز کنترل (cruise control) که در حال حاضر در بسیار از خودروهای روز دنیا استفاده می‌شوند، به راننده این امکان را می‌دهند تا در مواقعی که احساس می‌کند نیاز به کم و زیاد کردن سرعت خودرو نیست، سرعت آن را در حالتی ثابت نگه دارد تا دیگر نیازی به فشار بر روی پدال‌های گاز و ترمز نباشد.

سیستم Pilot Assist یا «کمک‌راننده»ی شرکت ولوو یک گام فراتر گذاشته و سیستمی را در اختیار راننده قرار می‌دهد که در پیچ‌های ملایم، فرماندهی خودرو را نیز انجام دهد و هنگام نزدیک شدن به خودروی جلویی، سرعت را کم کند و پس از عبور از آن، دوباره به سرعت قبل بازگردد.

اما نکته‌های امنیتی این سیستم این است که با توجه به سرعت خودرو، فاصله‌ی ایمنی را با خودروی جلویی رعایت می‌کند. اگر دست خود را از روی فرمان بردارید، به شما هشدار می‌دهد که دستتان را روی فرمان بگذارید و اگر این کار را نکنید، این سیستم غیرفعال خواهد شد.

همچنین این سیستم با کمک خطوط جاده‌ای، خودرو را در بین خطوط قرار می‌دهد؛ البته در جاده‌هایی که این خطوط واضح نیست یا به دلیل بارش برف و باران و… دیدن آن‌ها مشکل است، شرکت ولوو توصیه می‌کند راننده، خود هدایت فرمان را بر عهده بگیرد.
۲٫ ایمنی شهری (City Safety)

تکنولوژی city safe ولوو

تکنولوژی City Safety یا ایمنی شهری، همان‌طور که از نامش پیداست، برای محیط‌های شهری و پر ازدحام تعبیه شده است. این تکنولوژی، عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگی را که در اطراف خودرو هستند، در روز و شب تشخیص می‌دهد و با کمک ترمزها و فرمان خودرو، از برخورد ناگهانی با آنها جلوگیری می‌کند.

وقتی سرعت خودرو بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد، این سیستم با به‌کارگیری هشدارهای صوتی و تصویری، راننده را از برخورد احتمالی آگاه می‌کند و در صورت لزوم، خودرو را از مسیر شئ پیش‌رو منحرف، و با کمک ترمزها سرعت خودرو را کم می‌کند تا احتمال تصادف را به حداقل برساند.
۳٫ هشدار نقاط کور (BLIS) و ترافیک پشت خودرو (Cross Traffic)

تکنولوژی cross traffic ولوو

سیستم BLIS که در خودروهای شرکت فورد هم به کار می‌رود، به کمک رادارها و سنسورهای تعبیه‌شده در اطراف خودرو، راننده را از وجود موانع یا اشیا در نقاطی که اصطلاحاً کور نامیده می‌شود و برای راننده قابل دیدن نیست، آگاه می‌کند.

شرکت ولوو این هشدار را به کمک چراغ چشمک‌زنی پیاده‌سازی کرده است که در آینه‌بغل‌های ماشین تعبیه شده و زمانی که مانعی در نقطه‌ی کور راننده واقع می‌شود، شروع به چشمک زدن می‌کنند.

سیستم Cross Traffic هم مانند سیستم BLIS در مواقعی که راننده دید مناسبی ندارد، به کار می‌آید. با این تفاوت که این سیستم به طور اختصاصی در مواقعی که مانعی در پشت خودرو قرار می‌گیرد، وارد عمل می‌شود.

بیشترین کارایی این سیستم زمانی مشخص می‌شود که راننده قصد خروج از پارکینگ با دنده‌ی عقب را دارد و به دلیل وجود خودروهایی که در کنار آن پارک شده‌اند، دید مناسبی از خودروها، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده (که از پشت ماشین عبور می‌کنند) ندارد. این سیستم با نمایش تصویری گسترده از محیط اطراف پشت خودرو در مانیتور و هشدار به هنگام نزدیک شدن مانع، احتمال تصادف را در هنگام دنده عقب رفتن به صفر نزدیک می‌کند.
۴٫ حفظ خودرو در جاده (Run-off road Mitigation)

تکنولوژی حفظ خودرو در جاده ولوو

این سیستم که بیشتر برای حفظ جان مسافران در مسیرهای برون‌شهری تعبیه شده از خروج تصادفی خودرو از جاده جلوگیری می‌کند. این سیستم در سرعت‌های بالای ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود و هنگامی که تشخیص دهد خودرو در حال منحرف شدن از جاده‌ی اصلی است، سرعت آن را کم می‌کند و آن را به مسیر اصلی و بین خطوط کناری جاده باز می‌گرداند.
۵٫ حفظ خودرو در لاین خود (Oncoming Lane Mitigation)

تکنولوژی جفظ خودرو در لاین خود ولوو

بسیاری از تصادفات مرگبار جاده‌ای زمانی رخ می‌دهد که یک خودرو از مسیر خود منحرف شده و با خودرویی که از روبه‌رو می‌آید تصادف می‌کند. تکنولوژی Oncoming Lane Mitigation با هدف جلوگیری از این قبیل تصادفات در خودروهای شرکت ولوو استفاده شده است.

زمانی که خودرو در بازه‌ی سرعت ۶۸ تا ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، اگر این سیستم تشخیص دهد که خودرو از مسیر خود خارج شده و احتمال تصادف با خودروی روبه‌رو را دارد، آن را به مسیر اصلی برمی‌گرداند و به راننده هشدار می‌دهد.

این سیستم علاوه بر خودروهایی که از روبرو می‌آیند، خودروهایی را که از عقب در حال سبقت هستند هم تشخیص می‌دهد و از تغییر لاین تصادفی هنگام سبقت دیگر خودروها جلوگیری می‌کند.
۶٫ کنترل نور بالا (High Beam Control)

سیستم کنترل نور بالای ولوو

تکنولوژی دیگری که در خودروهای ولوو به کار رفته تا از تصادفات رودررو یا به اصطلاح شاخ به شاخ جلوگیری کند، تکنولوژی کنترل نور بالاست. در این تکنولوژی هنگامی که خودرویی در شب از روبه‌رو به سمت شما می‌آید، دوربین‌های جلوی خودرو آن را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار جهت نور جلو را کمی تغییر می‌دهد تا مانع از تابش مستقیم آن به چشمان راننده‌ی خودروی روبه‌رو شود.
تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه ولوو برای ایمنی خودرو

آنچه ولوو برای ایمنی خودروهای خود در سر دارد، از موارد گفته‌شده فراتر می‌رود. آنها قصد دارند با ایجاد شبکه‌ی ابری از اطلاعات خودروهای ولوو و کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین این شرکت و آنالیز آنها سطح جدیدی از ایمنی را برای رانندگان به ارمغان آورند.

ولوو اس۹۰ سدان

فعلاً این تکنولوژی در سطحی اولیه و برای مکان‌ها و شرایط خاص (نظیر اعلام وضعیت جاده‌های پیش‌رو برای کامیون‌ها) فعال شده، اما پیش‌بینی می‌شود این سیستم در آینده با اعلام آمادگی به راننده در هنگام نزدیک شدن به محل پرخطر، از بسیاری از تصادفات جدی جلوگیری کند.

ولوو سعی دارد با به‌کارگیری تکنولوژی‌های گفته‌شده تا حد امکان از وقوع تصادفات مرگبار جلوگیری کند، اما این به این معنا نیست که برنامه‌ای برای زمانی که تصادف اتفاق می‌افتد ندارد.

چندین کیسه‌ی هوا در سرتاسر خودرو، پیش‌کشنده‌ی کمربندهای ایمنی (Seat belt pretensioner)، ضد ضربه‌ی شلاقی (Anti-whiplash) و آلیاژ باکیفیت به‌کار رفته در ساخت اتاق خودروهای ولوو، همگی مؤید این موضوع است که ولوو تمام تلاش خود را برای حفظ جان مسافران به کار گرفته است.

ایمنی ولوو
شرکت ولوو چگونه با استخدام نیروی مناسب هویت جدیدی پیدا کرد
شرکت ولوو چگونه با استخدام نیروی مناسب هویت جدیدی پیدا کرد

شرکت ولوو برای استخدام نیروهای جدید هزینه‌ی زیادی کرد. نتیجه‌ی این استراتژی این بود که توانست طرز تفکر کارآفرینی را میان کارمندان جا بیندازد و دوباره وارد بازار رقابت شود.

اغلب شرکت‌های بزرگ دوست دارند به محلی برای جذب نیروهای با استعداد تبدیل شوند. اما زمانی که مدیرعامل‌ها به بررسی کارمندان استخدام‌شده می‌پردازند متوجه می‌شوند برخی از اعضای تیم مهارت‌های لازم برای روبه‌رو شدن با چالش‌های جدید شرکت را ندارند. در چنین شرایطی از استراتژی ادغام و اکتساب (M&A) برای حل مشکل استفاده می‌شود. ولوو یکی از شرکت‌هایی است که طی چند دهه‌ی اخیر از این استراتژی برای بازیابی هویت شرکت استفاده کرده است. این برند سال‌های زیادی در موقعیت فعلی خود باقی مانده بود و هیچ پیشرفتی نداشت. ماشین‌های تولیدشده توسط این شرکت نمی‌توانستند با برندهای مجللی مانند مرسدس، بی‌ام‌و و آئودی رقابت کنند. این شرکت حتی توان رقابت با برندهایی مانند تویوتا و جی‌ام نیز نداشت. اما زمانی که این برند سوئدی در سال ۲۰۱۰ توسط فورد به شرکت چینی جیلی فروخته شد، رهبران جدید آن تصمیم گرفتند محصولات آن را به محصولاتی پیشتاز در این زمینه تبدیل کنند.

پیش از هر کاری مدیرعامل و مدیر منابع انسانی این شرکت به بررسی وضعیت کارمندان فعلی شرکت پرداختند. نتیجه‌ی بررسی این بود که برند ولوو برای تولید محصولات جدید به کارمندانی با مهارت‌های متفاوت نیاز خواهد داشت. بدنه‌ی فعلی ماشین‌های ولوو تفاوت زیادی با محصولاتی دارند که ۱۰ سال پیش تولید می‌شدند. در زمان‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی به مهندسان مکانیک بیشتر نیاز داشتند اما امروز شغل آن‌ها توسط مهندسان نرم‌افزار گرفته می‌شود؛ زیرا ماشین‌ها بیش از هر زمانی به کامپیوتر تبدیل شده‌اند. دلیل دیگر مدیران جدید شرکت برای تغییر نیروی انسانی این بود که آن‌ها معتقد بودند استعدادهای جدید می‌توانند فرهنگ قدیمی شرکت را با فرهنگ جدید کارآفرینی جایگزین کنند. ولوو سه قدم جدی و اساسی برای تغییر نیروی انسانی شرکت برداشت که در ادامه‌ی این نوشتار به بررسی دقیق‌تر آن‌ها می‌پردازیم.

volvo
قدم اول

اولین گام این بود که مدیر منابع انسانی شرکت در مرکز بخش نوآوری شرکت قرار بگیرد تا بتواند استعدادهای مورد نیاز را پیدا کرده و آن‌ها را استخدام کند. انجام این کار برای جمع‌آوری استعدادها ضروری است و بسیاری از شرکت‌های سیلیکون‌ولی نیز با استخدام افراد با استعداد به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا می‌کنند. امروزه بسیاری از شرکت‌هایی که اقدام به جذب استعدادها می‌کنند می‌دانند که این افراد دلیل اصلی رشد شرکت‌ها هستند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند سرمایه‌ی مالی و سرمایه‌ی انسانی را به یک میزان گسترش دهند تا میزان تأثیرگذاری آن‌ها را بیفزایند. در چنین شرکت‌هایی مدیر منابع انسانی نقش پررنگی در موفقیت شرکت ایفا می‌کند. درنتیجه شرکت ولوو نیز تصمیم گرفت مدیر منابع انسانی شرکت را مسئول پیدا کردن و جذب استعدادها کند.
قدم دوم

گسترش چشم‌انداز خارجی شرکت دومین گام شرکت ولوو برای بازیابی هویت برند بود. این شرکت برای جذب استعدادهای مورد نظر تصمیم گرفت به دنبال استخدام افرادی خارج از صنعت خودروسازی باشد. مدیر منابع انسانی شرکت به دنبال جذب مهارت‌هایی مرتبط با موفقیت کسب‌وکار بود و دست به خلاقیت‌های جالبی در این زمینه زد. او مسئول فروش و بازاریابان شرکت گوگل را استخدام کرد و درنتیجه تکنولوژی ولوو و نحوه‌ی استفاده‌ی برند از شبکه‌های اجتماعی تغییرات اساسی پیدا کردند. او مهندسان شرکت نوکیا را برای تجدید نظر در ارائه‌ی فرم‌های دیجیتال به مصرف‌کنندگان استخدام کرد تا سیستم رادیویی و جهت‌یابی ماشین‌های ولوو را تغییر دهند. آن‌ها حتی استعدادهایی در زمینه‌ی مد را نیز استخدام کردند و افرادی را برای مدیریت بخش‌های مختلف شرکت انتخاب کردند که پیش از این طرح‌های استراتژیکی را برای مدیریت در شرکت‌های بزرگ اجرا کرده بودند. به‌طور کلی شرکت ولوو در سال‌های بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ سه هزار کارمند جدید برای بخش مهندسی و توسعه‌ی محصولات استخدام کرد.

volvo
قدم سوم

شرکت از سیستمی قوی برای ادغام استعدادهای جدید یعنی برقراری ارتباط میان آن‌ها استفاده کرد. مدیرعامل این شرکت ابتدا استراتژی جدید را برای ۳۰۰ کارمند اصلی شرکت توضیح داد و از آن‌ها خواست این فرهنگ را در شرکت جا بیندازند. خودش نیز در تلاش بود تا با استفاده از چت‌های زنده‌ی ویدئویی با کارمندان ارتباط برقرار کند.

آموزش دادن کارمندان یکی دیگر از اقدامات ضروری شرکت بود. برای هر کدام از ۳۰۰ کارمند اصلی شرکت یک مربی شخصی استخدام شد تا طرز تفکر کارآفرینی را به آن‌ها آموزش دهد. پیاده‌سازی تغییرات از طریق شبکه‌های شرکت نیز کمک زیادی به موفقیت شرکت کرد. مدیرعامل شرکت گروهی از افراد کاتالیست متشکل از کارمندان جوان تشکیل داد تا به سایر کارمندان شرکت یاد دهند کارها را چگونه باید از روش جدید انجام دهند. کوچک‌ترین تغییرات سؤال‌های زیادی در ذهن کارمندان ایجاد می‌کند و اعضای گروه کاتالیست توانستند این سؤالات را به نصف برسانند. بعد از گذشت دو سال از فعالیت این گروه طرز تفکر کارآفرینی به اندازه‌ای در میان کارمندان جا افتاد که دیگر نیازی به فعالیت این افراد نبود.

مدیر منابع انسانی ولوو معتقد است که این شرکت تغییرات بزرگی را تجربه کرده است؛ اما نمی‌توان گفت این برند به‌طور کامل هویت جدیدی پیدا کرده و مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا این تغییرات در ذهن همه جا بیفتد. این فرآیند هنوز تمام نشده است و جریان دارد. این شرکت در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی تجربه کرده و میزان سود و درآمد آن به میزان قابل توجهی بالا رفته است. شرکت ولوو در سال گذشته ۵۷۱ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است درصورتی‌که این رقم در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۷۳ هزار بود. ولوو با تولید خودروهای خودران به رقابت با سایر برندها می پردازد و به جایگاه خوبی دست پیدا کرده است. طبق گزارش‌ها، مدل XC90 این شرکت می‌تواند ولوو را دوباره به بازار رقابت وارد کند.

داستان موفقیت شرکت ولوو نشان می‌دهد مدیرعاملانی که قصد دارند از فرصت‌های جدید استفاده کنند باید از استراتژی ادغام و اکتساب برای استخدام و آموزش نیروهای با استعداد بهره ببرند. این یعنی شرکت‌ها برای استفاده از فرصت‌های جدید باید به دنبال استخدام نیروهایی خارج از زمینه‌ی تخصصی فعالیت خود باشند. استفاده از چنین افرادی و آموزش دادن به آن‌ها به شرکت اجازه می‌دهد تا عملکرد بهتری در برابر فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی داشته باشند.
ناگفته هایی در مورد شرکت ولوو سوئد

ولوو شاید نامی باشد که همه ما را به یاد خودروهای سنگین شامل اتوبوس و کامیون می‌اندازد. این شرکت سوئدی که در سال ۱۹۲۴ و به عنوان زیرمجموعه گروه SKF تاسیس شد، در سال ۱۹۹۹ وارد بازار تولید خودروی سنگین شد و در سال ۱۹۳۵ به عنوان یکی از شرکت مهم در این زمینه شناخته شد. در این پست قصد داریم شما را با شرکت Volvo بیشتر آشنا کنیم. این شرکت که امروزه به عنوان یک شرکت تولید خودروی سنگین و سبک به شمار می‌رود، توسط کمپانی هایی مانند جیلی چین و همچنین مستقل در حال فعالیت است. این شرکت در طول بازه های زمانی دچار بحران ها و اوج های بسیار زیادی قرار گرفته است و قصد داریم در این مقاله شما را بیشتر با این شرکت، محصولات و فعالیت ها آشنا خواهیم کرد.
ولوو و تولید خودروی سنگین

تولید خودروی سنگین مهم ترین بخش تولیدات ماشین ولوو را تشکیل می‌دهد و کسانی که علاقمند به این دسته از خودروها هستند، حتما در میان مدل های تولیدی خودروی سنگین این شرکت چند مدل مورد علاقه دارند. بازار خودروی سنگین ایران نیز تحت تاثیر سلطه این شرکت در بازار خودروی سنگین قرار گرفته است. تولیدات محصولات این شرکت برای بازار سنگین در دو بخش کامیون و اتوبوس انجام می‌شود.

• تولیدات کامیون ولوو : کامیون و کشنده را می‌توان دو نمونه از مهم ترین محصولات این شرکت دانست. به طور کلی ولوو سعی کرده است تا محصولاتی با بیشترین کارایی را در بازار ماشین سنگین باری در بازار عرضه کند. از مهم ترین پرچمداران این شرکت در محصولات باری مدل FH و NL اشاره کرد که بیشتر مدل های FH در ایران طرفدار دارند. قیمت ولوو برای این سری از تولیدات بر اساس نوع امکانات به کار برده شده در تولید تعیین می‌شود.

• تولیدات اتوبوس ولوو : ولوو علاوه بر کامیون و کشنده، در زمینه تولید خودروی حمل و نقل جاده ای نیز فعالیت دارد. جدیدترین محصول این شرکت در بخش اتوبوس، سری B این شرکت به شمار می‌رود و بسیاری از ما تا به حال تجربه استفاده از محصولات این شرکت را برای حمل و نقل جاده ای داشته ایم. البته این شرکت در سال‌های گذشته وارد بازار اتوبوس درون شهری برقی نیز شده است و محصولات آن در کشور سوئد و سایر کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است. قیمت ولوو برای اتوبوس‌ها نسبت به نوع موتور، بدنه و امکانات تعیین می‌شود.

• کامیون معدن : یکی از مهم ترین محصولات شرکت ولوو را می‌توان محصولات معدن این شرکت دانست. این سری از کامیون ها در شرایط خاص کار می‌کنند و می‌توانند در شرایط جوی و نامساعد سطحی حرکت کنند. ایمنی بالای کامیون معدن ولوو سبب شده است تا بسیاری از کشورها از محصولات این شرکت استفاده کنند. تمامی محصولات شرکت ولوو در بخش خودروی سنگین بر اساس استانداردهای امنیتی، جاده ای و محیط زیستی ساخته می‌شوند و از این روی می‌توان گفت که این شرکت توانسته است با رعایت اصول ساخت، درصد بالایی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.
ولوو و ورود به بازار خودروی سبک

همانطور که گفته شد ولوو توانسته است تا در بازار خودروی سنگین به عنوان یک پایه به شمار رود و در کنار سایر شرکت های رقیب، محصولاتی با تنوع و محبوبیت بالایی را در بازار عرضه نماید. اما این شرکت از سال ۱۹۹۹ وارد بازار خودروی سبک شد و این محصولات را به عنوان یکی از زیر مجموعه های خود در بازار عرضه کرد. این زیر مجموعه شرکت SKF، اکنون سهام تولید خودروی سبک خود را به شرکت جیلی از کشور چین واگذار کرده است. از مهم ترین محصولات ولوو در بازار خودروهای سبک می‌توان به XC90 اشاره کرد. این شاهکار ولوو در طول ۱۹ سال تولید بدون حتی یک تصادف منجر به فوت سرنشینان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار خودروهای شاسی بلند به شمار می‌رود. خودروهای سدان و شاسی بلند این شرکت در بازار ایران نیز تا حدی شناخته شده هستند ولی کمتر از سایر برندهای وارداتی مورد توجه قرار گرفته است.
کمربند ایمنی، خدمات رایگان ولوو

طرح تولید کمربند ایمنی برای امنیت سرنشینان توسط شرکت ولوو اجرایی شد. این شرکت با الهام از طرح هایی که به صورت نظریه ثبت شده بودند، کمربند ایمنی استاندارد را در بازار عرضه کرد. این فناوری که به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید توسط دنیا مورد استقبال قرار گرفت و جالب است بدانید که این تکنولوژی توسط ولوو به صورت رایگان در اختیار سایر شرکت های تولید کننده قرار گرفت. هدف از رایگان کردن این طرح، ضرورت تامین امنیت برای سرنشینان خودرو به شمار رفت که در نوع خود نشان دهنده اهمیت دادن این شرکت به اهداف انسان دوستانه به شمار می‌رود.
نتیجه گیری

ولوو شرکتی پیشگام در زمینه تولید خودروی سنگین و سبک به شمار می‌رود و امروزه به یکی از برترین کمپانی های دنیا در این زمینه تبدیل شده است. در این مقاله سعی کردیم شما را با ولوو، قیمت ولوو و ماشین ولوو بیشتر آشنا کنیم. شرکت ماشین ولوو محصولاتی با سطح ایمنی و کیفی بسیار بالایی را تولید کرده و در بازار عرضه می‌کند. قیمت ولوو در ایران بر اساس نوع مدل، سال ساخت و غیره تعیین شده و یکی از پر طرفدار ترین برندهای مورد استفاده در ایران به شمار می‌رود.
۰ خودروی سریع تاریخ شرکت ولوو۷

10 خودروی سریع تاریخ شرکت ولووولوو برخی از وفادارترین هواداران خودرویی را در کل صنعت خودروی دنیا در اختیار دارد. ولی یکی از چیزهایی که شاید هیچ وقت ندیده‌ایم یک طرفدار محصولات ولوو در مورد آن رجز بخواند سرعت و شتاب است. بیشتر خودروهای اروپایی، مخصوصاً مدل‌های ولوو در طول تاریخ این شرکت بیشتر به لوکس بودن، ایمنی بالا و کیفیت مثال زدنی معروف شده‌اند و شرکت ولوو خیلی به ساخت خودروهایی فوق العاده سریع و پرشتاب معروف نیست. این واقعیت که آلمان و انگلستان برخی از بهترین خودروهای پرفورمنس و لوکس را در جهان تولید می‌کنند هم این برند سوئدی را بیش از پیش از این نظر در خفا قرار داده است.

ولی اوضاع در گوتنبرگ سوئد با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است. از سالی که ولوو از گروه خودروسازی فورد خارج شد، همواره این برند سوئدی در حال رشد بوده است. بخشی از این پیشرفت فوق العاده، به لطف منابع مالی خوبی است که جیلی، مالک جدید ولوو در اختیار این کمپانی قرار داده است. مدل‌های جدید اس ۹۰، وی ۹۰ و ایکس سی ۹۰ برخی از زیباترین خودروهای لوکس حال حاضر صنعت خودروی جهان هستند. و با تغییرات اخیری که در پول استار، برند پرفورمنس ولوو رخ داده است، این شرکت یک شاخه تخصصی پرفورمنس برای نخستین بار در تاریخ ۹۰ ساله ولوو در اختیار دارد.

از این رو، بر خلاف هر چیزی که ولوو در گذشته به آن معروف بوده، طی یک دهه اخیر این شرکت سوئدی به ساخت برخی از سریع‌ترین، لوکس‌ترین و بهترین خودروهای بازار مشغول بوده است. اگر همیشه دوست داشتید بدانید که کدام یک از خودروهای شرکت ولوو، به صورت فابریک و بدون تغییر در تیونینگ جزو سریع‌ترین مدل‌های این شرکت رده بندی می‌شوند، این مطلب دقیقاً برای شما تهیه شده است. بر اساس شتاب صفر تا صد هر خودرو، ما این لیست ۱۰ خودروی تاریخ شرکت ولوو را برای شما آماده کرده‌ایم. با زوم فور کار همراه باشید.

۱۰ – اس ۶۰ کراس کانتری مدل ۲۰۱۶

ولوو همیشه به ساخت خودروهایی فوق العاده برای آب و هوای سرد معروف بوده است و مدل‌های کراس کانتری، در کسب این اعتبار برای ولوو سهم بسیار زیادی دارند. این خودرو که مبتنی بر یک مدل اس ۶۰ سایز متوسط ساخته شده، یک نسخه با ارتفاع سواری بیشتر و مجهز به اسکید پلیت و سیستم کمکی سواری در سربالایی می‌باشد. در حالی که مدل‌های ۲۰۱۷ این خودرو فقط با یک موتور توربو ۲ لیتری چهار سیلندر موجود هستند، مدل‌های ۲۰۱۶ این خودرو با یک موتور ۵ سیلندر خطی هم عرضه شدند، این موتور ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مدل‌های مجهز به این موتور ۵ سیلندر صفر تا صدی برابر با ۶.۱ ثانیه دارند.

۹ – C30 پول استار مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳

مدل‌های معمولی خودرو C30 ولوو به مواردی مانند رول کیج مجهز نبودند، ولی نسخه پول استار سی ۳۰ یک هاچ بک فوق العاده قدرتمند بود و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این خودرو که به رنگ آبی معروف پول استار عرضه شده بود، از یک موتور توربو ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر خطی بهره می‌برد. نیروی موتور در این خودرو از ۲۲۷ به ۲۵۰ اسب بخار افزایش یافته بود و گشتاوری برابر با ۳۷۰ نیوتن متر داشت. با این مشخصات، خودرو حداکثر سرعتی برابر با ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت داشت و صفر تا صد را می‌توانست در ۵.۹ ثانیه پر کند. فقط ۲۵۰ نمونه از این خودرو به آمریکا راه یافت و این مدل، اکنون یکی از کم یاب ترین مدل‌های ولوو در ایالات متحده محسوب می‌شود.

۸ – اس ۸۰ دو دیفرانسیل مدل ۲۰۰۷

چه اتفاقی می افتد وقتی شما یک سدان فول سایز ولوو را بر می‌دارید و یک موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر خورجینی زیر کاپوت آن قرار می‌دهید؟ حدس زدن نتیجه کار سختی نیست، یک هیولای پرفورمنس در اختیار خواهید داشت. در سال ۲۰۰۷، سدان اس ۸۰ هشت سیلندر که در آن دوران مدل پرچم دار ولوو محسوب می‌شد، ۳۱۱ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور داشت و صفر تا صد را با آن می‌توانستید در ۵.۶ ثانیه پر کنید. مدل‌های مجهز به این موتور هشت سیلندر خورجینی به صورت استاندارد دو دیفرانسیل بودند.

۷ – اس ۹۰ T6 دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۷

پرچم دار جدید ولوو برای سال ۲۰۱۷ را می‌توان یکی از زیباترین سدان های لوکس موجود در بازار نامید. ولی کمپانی همچنین تصمیم گرفته که دنباله روی رقبای آلمانی خود نباشد و این خودرو را برای کسب زمان‌های بهتر در یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ تیونینگ کرده است. از این رو، اس ۹۰ علاوه بر این تیونینگ، روی لوکس بودن و همچنین زیبایی ظاهری تمرکز زیادی داشته است. این خودرو به معنای واقعی کلمه سریع می‌باشد.

T6 که قوی‌ترین مدل خانواده اس ۹۰ محسوب می‌شود، از یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۳۱۶ اسب بخار نیرو بهره می‌برد. صفر تا صد را با این خودرو به راحتی در ۵.۶ ثانیه پر خواهید کرد. گفتنی است که حداکثر سرعت این خودرو را ولوو روی ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت محدود کرده و این خودرو، توانایی‌هایش بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.

۶ – اس ۶۰ T6 Drive-E مدل ۲۰۱۷

رونمایی از اس ۹۰ جدید سبب شد تا حداقل از نظر ظاهری، اس ۶۰ خودرویی قدیمی به نظر بیاید. (نسل جدید آن قبل از پایان دهه فعلی میلادی وارد بازار خواهد شد.) ولی این خودرو در مقایسه با اس ۹۰، از نظر قدرت چیزی کم ندارد. مدل قدرتمند اس ۶۰ T6 Drive-E به لطف یک موتور ۲ لیتری توربو دوقلو ۴ سیلندر خطی، صفر تا صد را فقط در ۵.۴ ثانیه پر می‌کند. این موتور با ۳۰۲ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاوری که تولید می‌کند، بسیار قوی‌تر از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی می‌باشد که جایگزین آن شده است.

۵ – اس ۶۰ T6 آر دیزاین مدل ۲۰۱۳

قبلاً، زمانی که ولوو موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری مذکور را روی مدل اس ۶۰ ارائه کرده بود، مدل اس ۶۰ T6 آر دیزاین توربو خودرویی فوق العاده جذاب بود. با ۳۲۵ اسب بخار نیرو و ۴۶۷ نیوتن متر گشتاور که در اختیار هر ۴ چرخ خودرو قرار می‌گرفت، آر دیزاین قادر بود صفر تا صد را در ۵.۳ ثانیه پر کند و در آن روزها، از هر مدل ولوویی که تولید می‌شد سریع‌تر بود.

۴ – ایکس سی ۹۰ T8 مدل ۲۰۱۷

ولوو از تکنولوژی هیبریدی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و نتیجه ایکس سی ۹۰ T8 بود، قوی‌ترین خودرویی که در تاریخ شرکت ولوو تا به امروز تولید شده است. با بهره گیری از یک موتور ۲ لیتری ۳۱۶ اسب بخاری مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر و یک موتور الکتریکی، ایکس سی ۹۰ T8 روی هم رفته ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۳۹ نیوتن متر گشتاور دارد. این میزان نیرو و گشتاور کافی است تا این شاسی بلند زیبا در ۵.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

۳ – وی ۶۰ و اس ۶۰ پول استار مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶

همانند آام‌گ، پول استار هم به عنوان یک شرکت تیونینگ مستقل که با خودروهای ولوو در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می‌کرد کار خود را آغاز کرد. ولی ارتباط بین دو کمپانی تا زمانی که ولوو در سال ۲۰۱۵ آن را خریداری کرد، روز به روز در حال گسترش بود. با خودروهایی مانند C30 پول استار مذکور و مدل‌های تیونینگ شده از وی ۶۰ و اس ۶۰، درک این موضوع که چرا ولوو تصمیم گرفت این شرکت را خریداری کند خیلی سخت نیست. اولین سری ۶۰ های پول استار، به لطف استفاده از موتورهای شش سیلندر خطی توربو با ۳۴۵ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور که به تمام چرخ‌های خودرو ارسال می‌شد، صفر تا صد فوق العاده سریع ۴.۷ ثانیه‌ای داشتند. فقط ۱۵۰ دستگاه از این خودروها به بازار آمریکا آمدند. خوشبختانه، در نسل آینده این خودرو مدل‌های بیشتری از این دست را خواهیم دید.

۲ – وی ۶۰ پول استار مدل ۲۰۱۷

برای سال ۲۰۱۷، خودروهای پول استار یک فیس لیفت جزئی و یک موتور کاملاً جدید دریافت کردند. موتور شش سیلندر خطی جای خود را به موتور ۲ لیتری Drive-E چهار سیلندر خطی، مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر دادند و کمپانی یک گیربکس هشت دنده اتومات و یک سیستم دو دیفرانسیل جدید را روی آن‌ها ارائه کرد. این خودرو با موتور جدید خود ۳۶۲ اسب بخار نیرو و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. با این خروجی‌ها، وی ۶۰ قادر است ظرف ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. این خودرو را می‌توان یکی از سریع‌ترین مدل‌های استیشن حال حاضر دنیا به حساب آورد.

۱ – اس ۶۰ پول استار ۲۰۱۷

از آن جایی که وی ۶۰ مدل ۲۰۱۷ خودرویی بسیار سریع است، سدان اس ۶۰ که در مقایسه با برادر استیشن خود وزن کم‌تری دارد، اصولاً باید سریع‌تر هم باشد و این گونه نیز هست. اس ۶۰ صفر تا صد را می‌تواند در ۴.۴ ثانیه پر کند. این خودرو به همان موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۳۶۲ اسب بخار نیرو و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که به همه چرخ‌ها ارسال می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
شرکت ولوو خودرویی براساس آناتومی بانوان طراحی می‌کند

قطعه نیوز: بیشتر خودروسازان دنیا، هنگام طراحی خودرو و طراحی برای پاس کردن استانداردهای ایمنی در تست تصادف، آناتومی و فیزیولوژی مردان را در نظر می گیرند.

رعایت ایمنی بانوان در خودرو به ویژه حین تصادف، در بسیاری از موارد، مانند همراه داشتن کودک یا در زمان حاملگی حالت خاص به حساب می آید و این بدون در نظر گرفتن این حقیقت است که جثه و اندام بانوان نسبت به آقایان معمولا کوچکتر و نحیف تر است و به همین دلیل وقتی پشت فرمان می نشینند به فرمان نزدیک تر هستند که خطرات بیشتری را به وجود می آورند. به بیان ساده تر، چون آناتومی بدن خانم ها با آقایان فرق دارد، محافظت از جان آنها هم نیاز به در نظر گرفتن موارد خاص آنها است. هر چقدر قد انسان کوچک تر باشد، مجبور است به فرمان نزدیک تر بنشیند که از لحاظ طراحی کیسه هوا بسیار خطرناک است.

رویکرد ولوو به ایمنی نسبت به تمام خودروسازان متفاوت است و در طراحی آدمک های مخصوص تست تصادف از آناتومی بانوان هم در اندازه گیری ها استفاده می شود. نکته این جا است که ولوو از سال ۱۹۹۵ به این حقیقت آشنا شده و این موضوع را در نظر می گیرد. اندازه گیری هم به خوبی نشان می دهد که بدن بانوان و استخوان بندی آنها تا چه حد در برابر تصادف متفاوت عمل می کند.

پروفسور لوتا جاکوبسن Lotta Jakobsson متخصص ارشد مسائل فنی و ایمنی خودرو در ولوو می گوید میزان جراحت بانوان در تصادف ها بستگی زیادی به خودرویی دارد که با آن رانندگی می کنند. وی می گوید: «اگر خودرو را خوب طراحی کرده باشید، زنان با ریسک کمتری مواجه می شوند. ما برای رساندن ایمنی به حداکثر تمام بخش های بدن یک انسان و تفاوت های مرد و زن را در نظر می گیریم. در شرکت ولوو تساوی حقوق انسان ها از لحاظ جنسیت اهمیت زیادی دارد.»

راسل داتز مدیر ارتباط را رسانه ها در شرکت ولوو می گوید: بخش اعظمی از مشتریان خودروهای ولوو را بانوان تشکیل می دهند. برای همین طراحان در ولوو زمان زیادی صرف می کنند تا داخل یک خودرو هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی برای بانوان خوشایند باشد.

یکی از موارد تفاوت زن و مرد هنگام تصادف، به ریسک شلاقی یا whiplash risk معروف است که به تفاوت آناتومی و قدرت بدنی آنها بر می گردد. ولوو سیستم محافظت تحت عنوان WHIPS طراحی کرده که روی همین موضوع متمرکز شده است. بر اساس این طراحی سر و نخاع بانوان در این سیستم بهتر محافظت می شود این سیستم از سال ۲۰۰۰ روی خودروهای ولوو نصب شده اند.

از دهه ۱۹۵۰ ولوو که می خواست از لحاظ ایمنی خاص باشد، بیش از ۴۳ هزار تصادف با ۷۲ هزار سرنشین خودرو را مورد تحقیق و بررسی قرار داده است. از این تحقیقات بیش از ۱۰۰ مقاله علمی به دست آمده و در پروژه ای تحت عنوان E.V.A کل اطلاعات آن به اشتراک گذاشته شده است. این سرواژه مخفف equal vehicles for all به معنی خودروهای مساوی برای همه است. هدف این پروژه ساخت خودروهایی است که برای همه بدون توجه به جنسیت یا اندازه، ایمنی کافی به وجود آورد.

از اولین آثار این نگاه طراحی مهار ایمنی سه نقطه ای در کمربندهای ایمنی بود که ولوو در سال ۱۹۵۹ در ایمنی خودروها معرفی کرد. از آن به بعد صندلی های داخل خودروهای ولوو برای همه سایزها و اندازه ها بهینه ترین حالت بوده است. در سال ۱۹۹۱ هم یکی از مهمترین تحولات در ایمنی داخل خودرو را ولوو با ارائه «سیستم محافظت از پهلو» یا Side Impact Protection System (SIPS) معرفی کرد. در سال ۱۹۹۸ هم در ولووی اس ۸۰ هم برای اولین بار «سیستم محافظت از جراحت شلاقی» Whiplash Injury Protection System (WHIPS) را معرفی کرد. از سال ۲۰۰۰ به بعد هم در تمام مدل های ولوو کاربردی و استاندارد شد. در صورتی که خودرویی از پشت برخورد کند، قبل از این که آسیب و آثار آن به راننده و سرنشین جلو برسد، صندلی به طور خودکار و با نیروی مناسب به سمت عقب فرستاده می شود تا فرمان با سرعت بالا در شکم راننده فرو نرود.

ولوو به جای رقابت در ظاهر یا فناوری های سرگرم کننده داخل کابین، تمام هم و غم خود را روی ایمنی خودرو گذاشته و تلاش دارد به ایمنی خودرو معروف باشد.
فهرست

همه چیز درباره کمپانی خودروسازی ولوو

تاریخچه شرکت ولوو

معرفی برند ولوو

همکاری شرکت های ولوو و رنو

ولوو پس از رنو

فعالیت های اخیر ولوو وهمکاری با دانشگاه های دنیا

ولوو امن ترین خودرو های دنیا را می سازد

هدفگذاری شرکت ولوو

تبلیغ خلاقانه شرکت خودروسازی ولوو برای نمایش عملکرد آرام سیستم فرمان کامیون های جدیدش با کمک ژان کلود ون دام

اهمیت ایمنی و جان انسان‌ها درشرکت ولوو

معرفی ۶ تکنولوژی برتر ولوو برای ایمنی خودرو

تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه ولوو برای ایمنی خودرو

ناگفته هایی در مورد شرکت ولوو سوئد

ولوو و تولید خودروی سنگین

تولیدات اتوبوس ولوو

ولوو و ورود به بازار خودروی سبک

شرکت ولوو چگونه با استخدام نیروی مناسب هویت جدیدی پیدا کرد

ولوو ونیاز به کارمندانی ماهر

نقش مهندسان نرم افزاردرطراحی محصولات ولوو

قدم اول-مدیرمنابع انسانی دربخش نوآوری

قدم دوم-گسترش چشم انداز خارجی شرکت

قدم سوم-سیستمی قوی برای ادغام استعدادهای جدید

آموزش دادن کارمندان

تغییرات بزرگ درولوو

داستان موفقیت شرکت ولوو نشان

درآمدزایی جدید شرکت ولوو!

شرکت ولوو خودرویی براساس آناتومی بانوان طراحی می‌کند

رویکرد ولوو به ایمنی

نظراندیشمندان مسایل فنی درمورد ایمنی ولوو

طراحی مهار ایمنی سه نقطه ای در کمربندهای ایمنی

تغییر استراتژی ولوو: فقط خودروهای الکتریکی

بیانیه شرکت ولوو

توسعه همکاری مرسدس بنز و ولوو

اولین کامیون های سنگین برقی ولوو سال ۲۰۲۲ به جاده می زنند

اپلیکیشن ولوو می تواند عادت های رانندگی کاربران را ردیابی کند

برقی شدن حمل و نقل استرالیا توسط شرکت ولوو

تجزیه و تحلیل SWOT ولوو

ولوو PESTEL و تجزیه و تحلیل محیط

کاربرد آنالیز pestel در کسب کارها

عوامل سیاسی تاثیرگذار درسرمایه گذاری و مشارکت

عوامل اقتصادی موثر

عوامل اجتماعی تاثیرگذار

عوامل تکنولوژیکی تاثیرگذار

عوامل محیطی تاثیرگذار

عوامل قانونی تاثیرگذار

تجزیه و تحلیل بازاریابی Volvo 5C

استفاده از مدل ۵C در ولوو

شرکت

جدول زیر SWOT را به صورت خلاصه شده ارائه می کند:

مشتری

رقبا

همکاران

سازمان

محتوا

مدل ۷ اس مکنزی درشرکت ولوو

۷ عنصر شناسایی شده در مدل McKinsey 7s را می توان به عنوان ماهیت سخت یا نرم طبقه بندی کرد. آنها به شرح زیر شناسایی می شوند:

کاربرد مدل ۷اس مکنزی درولوو

عناصر سخت

عناصر نرم

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ولوو

بهبود جریان مواد، اطلاعات و امور مالی

چالش های تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش

تحلیل زنجیره ارزش پورتر

زنجیره ارزش پورتر

فعالیت های ثانویه

مزایای رقابتی از طریق تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ولوو

مزیت های رقابتی

تمایز از طریق فعالیت های زنجیره ارزش اولیه

عملیات

لجستیک خروجی

تمایز از طریق فعالیت های زنجیره ارزش ثانویه

مثال تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش درولوو

 

با149اسلایدتخصصی
دسته بندی: بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

تعداد مشاهده: 2085 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:2,473 کیلوبایت

 قیمت: 98,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    52اسلاید



پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت زاپوس برندی که دانشگاه مشتری نوازی جهان است

زاپوس در سال ۱۹۹۹ توسط تونی زیه در سانفرانسیسکو و در آپارتمانی شخصی شروع به کار کرد و در مدت ۱۰ سال توانست از فروش هیچ به فروش خالص سالانه یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

قیمت : 180,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت ساعت سازی سیکو .برندمورد علاقه مشتریان منحصر به فرد جهانی

سیکو یک هلدینگ بزرگ در ژاپن است که با بیش از یک قرن سابقه در زمینه طراحی و ساخت ساعت، دستگاه‌های الکترونیکی، نیمه‌هادی‌ها، جواهرات و تجهیزات اپتیک فعالیت می‌کند.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.مدیریت استراتژیک درشرکت زد اف(ZF).بازیگر جهانی در فناوری درایو لاین driveline

زد اف (فریدریشسهافن آگ)، که به اختصار zf نیز نامیده میشود، یکی از شرکت های خوشنام و نامدار آلمانی است که کار اصلی این کمپانی طراحی و تولید اکسل و گیربکس کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی، توربین‌های بادی و تجهیزات سنگین در جهان می‌باشد.

قیمت : 120,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.مدیریت استراتژیک در آدیداس، شرکتی که مادرصنعت برندینگ جهانی کفش است

آدیداس یک هولدینگ است که در زمینه تولید محصولات ورزشی فعالیت می‌کند.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

اپل همیشه چیزی را تولید کرده است که مدیرانش آرزو داشته‌اند که روزی چنین چیزی را داشته باشند. در نتیجه، اپل با ارائه محصولاتی که مشتریانش نمی‌دانستند که می‌خواهند، آنها را خوشحال و حیرت‌زده می‌کند.

قیمت : 92,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"سرمایه انسانی،رمزموفقیت وماندگاری شرکت های برتر جهانی"

مدیریت استعداد، مهارت جذب کارمندان بسیار ماهر، یکپارچه سازی کارمندان جدید و بهبود و حفظ کارمندان فعلی برای دستیابی به اهداف کسب و کار می باشد.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”بازاریابی بین المللی ورزش ،شناخت دقیق ذائقه مشتریان جهانی درنگاه مدیران تیز بین”

جام‌جهانی فوتبال یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای ورزشی در جهان است که هر چهار سال یکبار حدود یک میلیارد نفر را در سراسر دنیا برای یک ماه درگیر خود می‌کند.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ ، کلید موفقیت درکشف سلیقه وجلب توجه مخاطبین جهانی “

اگر ویدیو مارکتینگ را آینده بازاریابی در نظر بگیریم، اکنون آن آینده رسیده است. اگر تا به حال نمی‌دانستید که آیا وقت گذاشتن و سرمایه‌گذاری روی ویدیو مارکتینگ ارزش دارد یا نه، باید بدانید که اکنون بهترین زمان برای شروع ویدیو مارکتینگ است.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت سامسونگ ،بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی

اغلب سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین برندهای جهانی تلفن همراه می شناسند. برندی که همچنان برای تداوم حیاتش تلاش می کند و به دنبال سهم بازار بیشتری در بازار گوشی های تلفن هوشمند است. چیزی که سامسونگ را به رهبر صنعت تبدیل کرده است، استراتژی بازاریابی موفق این شرکت است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

هیچگاه اپل تنها با هدف کسب درآمد به یک حوزه کاری جدید وارد نشده است ولی البته پول و درآمد را فراموش نمی‌کند.

قیمت : 52,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپو ینت”ولووامن ترین شرکت خودروسازی جهان که توانست طرتفکر کارآفرینی رادرمیان کارکنان جا بیندازد”

کمپانی ولوو یکی از برندهای خودرویی است که سهم بزرگی در شکل‌گیری خودروسازی در جهان دارد؛ زیرا فعالیت‌های این برند تنها به تولید اتومبیل محدود نمی‌شود و نقش بزرگی در صنعت ایفا می‌کند

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت یو پی اس.رهبرجهانی در تحویل بسته های مشتریان و شاهکارمدیریت زنجیره

UPS یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در صنعت ‌حمل‌و‌نقل جهانی است که امروز در شاخه‌های گسترده‌ی آن، به‌عنوان بازیگری بزرگ شناخته می‌شود.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت حمل ونقل فدکس با رویکرد پیوند خلاقیت بابزرگترین ناوگان کارگوی جها

فدکس که بیشتر با برند FedEx شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه‌ی لجستیک است که با دراختیار داشتن ناوگانی متشکل از ۶۸۸ فروند هواپیما، روش‌هایی نوین را پایه گذاشته است.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.زنجیره تامین دیجیتال،رمز موفقیت شرکت های بزرگ جهانی درتاب آوری و پیش بینی تحولات

زنجیره تأمین امروز مجموعه­ای از اقدامات کاملاً گسسته و جداگانه است که محصول را از طریق بازاریابی، توسعه محصول، تولید و توزیع در نهایت به دست مشتری می‌رساند.

قیمت : 75,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت:کارت امتیازی متوازن ،نقطه عطف و رمز موفقیت شرکت های بزرگ و برندهای مطرح جهانی

دربازار پیچیده و متلاطم امروزی ،مدیرانی موفق خواهند بود که سازمان ها را باداشتن مزیت رقابتی به سمت بهره وری پایدارسوق دهند که از ابزارقدرتمند کارت امتیازی متوازن با مولفه ها و وجه های آن بصورت مناسب استفاده نمایند.زیراکه درکارت امتیازی متوازن ؛وضعیت بازار،مشتریان و ذی نفعان و حتی کارکنان سازمان ها ب

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحقیقات بازاریابی درکمپانی فولکس واگن بارویکرد مدیریت ارتباط با مشتریان جهانی

فولکس واگن حالا در جایگاه سومین خودروساز بزرگ دنیا ایستاده است. با توجه به فهرست فوربس شامل ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان در سال ۲۰۱۳، فولکس واگن دومین سهم از بازار اروپا را به خود اختصاص داده و نهمین شرکت بزرگ خودروساز در دنیا است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت تویوتا بارویکردتسخیرقلوب مشتریان وتبدیل شدن به موفق ترین خودروسازج

یکی از شرکت های مطرح جهان که درطول ۷۵سال فعالیت خویش توانسته است با شناخت بازارهای جهانی و مدیریت ذائقه مشتریان خویش و به ویژه با شعار احترام به مشتریان ،بقا و دوام خویش به صورت مستمر رقم بزند،شرکت تویوتا است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،کارآفرینی درورزش، رمز موفقیت کارآفرینان اجتماعی دربازارهای جهانی

فرایند کارآفرینی در ورزش دربردارنده‌ فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی است که در زمینه‌ ورزشی انجام می‌شوند.

قیمت : 38,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،وال مارت پرفروش ترین خرده فروشی جهانی که با استراتژی بازاریابی و فروش خود،دنیای تجارت را ت

انگیزه اصلی استراتژی تجاری والمارت ورود به هر بخش از بازار و تسلط بر بازار با ارائه محصولات با قیمت پایین است. استراتژی اصلی بازاریابی شرکت مبتنی بر پیشبرد قیمت ، رقابت پذیری و ارائه تجربه ای عالی با شعار Everyday Low Price است.

قیمت : 68,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مک دونالدموفق ترین فست فود جهانی که با استراتژی بازسازی برند خویش جهان را تسخیر کرد

مک‌ دونالد یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌فودی در جهان است و به خاطر همبرگرهای خود شهرت فراوان دارد. دفتر مرکزی مک‌ دونالد در شهر اوک بروکِ ایلینویز واقع شده است.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل