پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هیتاچی ژاپن برندی پرآوازه وپیشرو درفناوری اطلاعات

دسته بندي : انسانی » مدیریت
مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک درشرکت هیتاچی ژاپن برندی پرآوازه وپیشرو درفناوری اطلاعات
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن ؛ فعالیت های برند Hitachi سیر تحولی عظیمی را پشت سر گذاشته است. نامیهی اودیرا در سال ۱۹۱۰ شرکت هیتاچی را پایه گذاری کرد تا بتواند با شرکت های دیگر ارتباط برقرار کند و محصولاتش را برایشان عرضه نماید و در حال حاضر در طیف وسیعی از امور کار می کند و در بسیاری از کشور های جهان فعالیت می نماید . با توجه به زندگی نامه و کارهای انجام شده توسط آقای نامیهی اودیرا به خوبی در خواهیم یافت که این شخصیت برجسته در طول حیات خود اموری انجام داده که او را از صف بسیاری از افراد دیگر خارج می سازد و در جمع افراد شایسته قرار می دهد .
حس انسان دوستانه و وطن دوستانه این فرد او را در جمع افرادی قرار می دهد که حضورشان برای جامعه مفید است و برای افرادی که در آن جامعه زندگی می کنند ، پیشرفت حاصل خواهد شد. آقای اودیرا علاوه بر تولید و عرضه محصولات به جامعه ، افکارش را نیز برای آنان به ارمغان آورده و اکنون نیز افرادی که در هیتاچی مشغول به کار هستند این افکار را سرلوحه خود قرار داده اند. همراه ما « تا خرید » باشید با تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن.
« تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن » طلوع هیتاچی
شرکت هیتاچی در سال ۱۹۱۰ پایه گذاری شد. «هیتاچی» (株式会社日立製作) Hitachi به معنی آفتاب در حال طلوع می باشد. علت این نام گذاری این است که اولین محصول هیتاچی در شهری با همان نام (هیتاچی) در استان ایبارکی تولید و استفاده شد.
زمینه فعالیت های شرکت هیتاچی
بنیان گذار شرکت، نامیهی اودیرا، اولین محصول خود را که یک موتور القایی با پنج اسب بخار بود برای صاحب کار خود ساخت تا در کار معدن از آن استفاده نماید. بعد از اینکه به کارایی مناسب آن پی برده شد، نامیهی اودیرا سعی کرد آن را برای فروش عرضه نماید، اما به دلیل جنگ جهانی اول در ابتدا موفق به این کار نشد .
اما در زمان جنگ شرکت زیمنس در آلمان نتوانست سه توربینی را که یکی از شرکت های بزرگ ژاپنی سفارش داده بود تحویل دهد. به همین علت شرکت ژاپنی سفارش ساخت را به نامیهی اودیرا داد. او در عرض ۵ ماه موفق شد تا توربین های ۱۰۰۰۰ اسب بخاری را تحویل دهد. بعد از استفاده، شرکت به این نتیجه رسید که محصولات از کیفیت خوبی برخوردارند و به همین خاطر وسایل و محصولات دیگری را نیز سفارش داد . با وجود این سفارشات ، اودیرا مجبور شد برای مبادله کالاها، شرکتی تاسیس کند و نام شرکت را هیتاچی نهاد. این شرکت در استان ایبارکی بنیان نهاده شد.
زمینه فعالیت های شرکت هیتاچی
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن بسیار عظیم بوده است . شرکت هیتاچی یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده لوازم برقی در جهان است. این شرکت یک شرکت هلدینگ (Holding company) است. شرکت هلدینگ به شرکت هایی اطلاق می شود که دارای زیر مجموعه هایی باشند و شرکت های زیر مجموعه نیز دارای هویت قانونی و مدیریت واحد خود باشند، اما مدیریت این شرکت ها در اصل بر عهده مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است. شرکت هیتاچی بزرگترین عضو گروه تولیدی لوازم الکتریکی است. اعضای دیگر این گروه شامل شرکت های فوجیتسو، میتشوبیشی، توشیبا و NEC می باشند.
این شرکت در زمینه های زیادی محصول تولید کرده است. فعالیت‌های شرکت هیتاچی عبارتند از : سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی، سیستم‌های نیروگاه، خطوط را‌ه‌آهن و حمل و نقل شهری، زیرساخت‌های کارخانه‌ها، ماشین‌های راه‌ سازی، سیستم‌های الکترونیکی، مواد شیمیایی خاص، موتورهای صنعتی، قطعات کامپیوتری، لوازم صوتی و تصویری، سیستم‌های مالی، سیستم‌های لژستیکی و خدمات بیمه.
ادغام مدیریت و انسانیت « تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن »
مدیر عامل و موسس شرکت نامیهی اودیرا (Namihei Odaira) در سال ۱۸۷۴ در استان توچیگی توکیو به دنیا آمد. او پس از اتمام تحصیلات وارد دانشگاه امپریال در توکیو شد و در همان دانشگاه فارغ التحصیل گردید. نامیهی اودیرا در سال ۱۹۰۰ در یک شرکت معدن به عنوان مهندس برق در نیروگاه مشغول به کار شد و با توجه به استعدادی که داشت به سرعت در آنجا پیشرفت کرد. پس از آن در سال ۱۹۰۶ به شرکت Kuhara پیوست و در آنجا به عنوان رییس بخش مهندسی مشغول به کار شد.
به مدت ۲۷ سال به طور مداوم نامیهی اودیرا مدیر عاملی هیتاچی را بر عهده داشت.
اگر چه وظیفه اصلی او تامین برق پایدار و حفظ و نگهداری تجهیزات برقی بود، اما همراه همکارانش شروع به تولید یک موتور الکتریکی با قدرت پنج اسب بخار کرد. در سال ۱۹۱۰ شرکت هیتاچی پایه گذاری شد. با وجود اینکه پایه گذار اصلی هیتاچی اودیرا بود ، اما در ابتدا Fusanosuke Kuhara « فوسانوسوکی کوهارا » به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب شد. نامیهی اودیرا در سال۱۹۲۰ تا ۱۹۴۷ مدیر عامل هیتاچی بود و در سال ۱۹۴۷ برای مدتی از هیتاچی جدا شد و در سال ۱۹۵۱ به عنوان مدیریتی خود بازگشت، اما پس از مدت کوتاهی در تاریخ ۵ اکتبر ۱۹۵۱ و در سن ۷۷ سالگی در گذشت.
جدیدترین مدیران هیتاچی
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ که تاکاشی کاوامورا (Takashi Kawamura) مدیر عامل شرکت هیتاچی بود. او در ۱۹ دسامبر ۱۹۳۹ به دنیا آمد و در دانشگاه توکیو فارغ التحصیل شد. در سال ۲۰۱۰ هیرواکی ناکانیشی (Hiroaki Nakanishi) جایگزین وی شد، ناکانیشی در سال ۱۹۴۶ به دنیا آمده است. او در دو دانشگاه توکیو و استنفورد تحصیل کرد و قبل از مدیریت هیتاچی، رئیس هیئت مدیره هیتاچی مکسل بود.
« تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن » سیر پیشرفت هیتاچی و احساسات مدیر
در سال ۱۹۱۰، اولین سال تاسیس هیتاچی ، مدرسه ای در شرکت تاسیس شد و به کودکانی که در آنجا مشغول به کار بودند، آموزش می داد. در این مدرسه آموزش های فنی و عمومی داده می شد. اگر چه بسیاری از دانش آموختگان بعد از اتمام تحصیل شرکت را ترک می کردند، اما بنیان گذار شرکت هیتاچی گفت : اگر آنها به صنعت ژاپن کمک کنند، من به این کار راضی هستم. در دوره دبیرستان تکنسین های زیادی در مسابقات ملی جهانی مهارت ” world skills” شرکت کردند و با کسب مدال طلا در این مسابقات موفق شدند. این مسابقات در زمینه طراحی، ساخت و تعمیر محصولات است.
در همین سال ژنراتور هایی با قدرت ۱۰ هزار اسب بخار در مدت پنج ماه تولید شد. این محصول با تلاش های فراوان اودیرا و همکارانش تولید گردید. در دهه ۱۹۲۰ اقتصاد ژاپن با سرعت بالایی رو به رشد بود و این باعث شد شرکت هیتاچی تولیدات خود را با توجه به این سرعت افزایش دهد و با تصاحب و در اختیار گیری شرکت های دیگر، به بزرگ ترین تولید کننده پمپ، دمنده ها، تجهیزات مکانیکی و محصولات فلزی نظیر سیم های مسی تبدیل شود.مدرسه هیتاچی
زلزله ویرانگر باعث آبادانی بیشتر در هیتاچی
با وجود اینکه زلزله هیچ آسیبی به هیتاچی نرساند، اما هیتاچی در این زمان به جای بهره گیری از موقعیت به شرکت ها و اماکن آسیب دیده کمک کرد.
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن در سال ۱۹۲۳ که برابر با زلزله بزرگ kanto منطقه صنعتی Keihin ، که قلب تولید ژاپن بود را ویران کرد. این منطقه که در اطراف بنادر توکیو و یوکوهاما قرار داشت، به شدت آسیب دیده بود. هیتاچی در این زلزله آسیب ندید. این باعث شد سفارشات مردم به سمت شرکت روانه شود. اما شرکت از فرصت به وجود آمده استفاده نکرد و ترجیح داد تمام سفارشات را برگشت دهد تا بتواند به بنادر آسیب دیده و به بازسازی آنها کمک کند.
این باعث شد شرکت در بین همه مشهور شود و بعد از بازسازی و اتمام کار ، تقاضا برای محصولات شرکت افزایش چشم گیری یافت. با پیشرفت های فراوان هیتاچی نیازی به کمک گرفتن از شرکت هایی خارجی احساس نشد و با توانایی خود موفق شد در سال ۱۹۲۴ نخستین لوکوموتیو الکتریکی را در ژاپن تولید نماید.
رد درخواست ارتش « تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن »
در سال ۱۹۳۰ با تسلط ارتش بر ژاپن، هیتاچی با وجود استقلال شرکت، مجبور شد رادار و ردیاب برای زیردریایی‌های ارتش تولید کند. ارتش از هیتاچی خواست تا برای او اسلحه نیز تولید نماید، اما شرکت این را قبول نکرد و اسلحه ای توسط آنان تولید نشد. در سال ۱۹۳۵ زمانی که کارمندان جدید وارد شرکت شدند بنیان گذار هیتاچی Namihei Odaira به آنان گفت من از شما می خواهم که بیشتر از سود شرکت به پیشرفت ملی کمک کنید و در این جهت تلاش نمایید.
براساس اظهاراتش ، او بر این عقیده بود که از طریق به کارگیری توسعه برتر و ارائه دادن تکنولوژی و محصولات اصلی می توان بزرگ ترین خدمت را به جامعه کرد. این عقیده Namihei Odaira احساسی را در بین مردم جهان برانگیخت و به شعار شرکت هیتاچی تبدیل شد . اظهارات ملی گرایانه ی این بنیان گذار سرلوحه عملکرد کارکنان شرکت هیتاچی شده است.
رفع مشکل کمبود آب
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن از همان روزهای اولیه شروع به کار هیتاچی ، آب در منطقه کم بود . اما به مرور و با افزایش جمعیت، کمبود آب به مشکلی جدی تبدیل شد و بسیاری از افراد شهر را ترک کردند . مدیر کل هیتاچی در مورد این موضوع نگران بود و پیشنهاد داد آب های صنعتی را جمع آوری کنند و آب آشامیدنی برای ساکنان تامین نمایند.
پس در سال ۱۹۴۰ در شهر هیتاچی یک مجموعه پمپاژ آب در رودخانه Kujigawa تاسیس کرد، آب آشامیدنی شهر با این کار تامین شد. این قسمت بعدا به بخش آب رسانی شهر تبدیل شد. این تاسیسات هنوز هم برای آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
حفظ محیط زیست در انجام پروژه های مهم « تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن »
در سال ۱۹۴۲ آزمایشگاه تحقیقات مرکزی هیتاچی HCRL (Hitachi’s Central Research Laboratory) در کوکوبونجی ( Kokubunji ) در توکیو تاسیس شد . برای احداث ساختمان این مجموعه شرکت مجبور بود درختان موجود را قطع کند، اما بنیان گذار شرکت دستور العملی را ارائه داد تا زیبایی طبیعی آنجا حفظ شود و در این کار با طراحی زیبا و هوشمندانه و کاشت درختان دیگر موفق شد.در حال حاضر نیز این زیبایی حفظ شده است و محققان و بازدید کنندگان پس از ورود به آنجا شاهد سرسبزی و زیبایی آن خواهند بود و باعث آرامش آنان و تازه شدن قلبشان می شود. فصل های بهار و پاییز افرادی که برای کارهای آزمایشگاهی به این مجموعه می روند شاهد این زیبایی هستند .
در تمامی طرح ها و پروژه های شرکت هیتاچی توجهی خاص به حفظ محیط زیست و زیبایی آن شده است.
روحیه طبیعت دوستانه بنیان گذار دوراندیش هیتاچی هنوز هم در بین افراد شرکت باقی مانده است و این روحیه را از او به ارث برده اند و سعی می کنند در تمامی طرح ها و پروژه ها به حفظ محیط زیست توجه نمایند.در جریان جنگ جهانی دوم شرکت آسیب زیادی دید و بسیاری از کارخانه ها و تجهیزاتش ویران شد. پس مدتی شرکت شروع به ایجاد مجدد کارخانه ها و تجهیزات خود کرد. در دهه ۱۹۵۰ چیکارا کوراتا مدیر عامل شرکت بود و برای توسعه بازار با شرکت های جنرال الکتریک و آر سی ای ( RCA ) شروع به تبادلات تکنولوژی کرد. در دهه ۶۰ شرکت برای برند محصولات خانگی خود شروع به تبلیغ کرد.
اشتباه کارمندان و زیر سوال بردن شرکت
با وجود تلاش های خستگی ناپذیر کارکنان هیتاچی و موفقیت آنان در تولید محصولات با کیفیت و نوآوری در تولید این محصولات بوده است . بعضی از کارمندان شرکت در سال ۱۹۸۰ از شرکت های آمریکایی طرح هایی را دزدیدند . در این زمان شرکت مجبور شد با پلیس فدرال «اف بی آی» FBA مقابله کند . دو نفر از کارمندان به زندان رفتند و شرکت مجبور شد ۲۴ هزار دلار جریمه بپردازد . مشکل دیگری به وجود آمد و خود را آشکار کرد و آن ضعف در قسمت تبلیغ برای محصولات بود . قبل از این محصولات شرکت با مارک سایر برندها فروخته می شدند، اما از آن به بعد شرکت مجبور شد مارک خود را بر روی محصولات درج نماید . در سال ۱۹۸۲ در اروپا شعبه دیگری تاسیس شد و با نام شعبه اروپایی هیتاچی شناخته شد .
با وجود قرار داد های همکاری که شرکت هیتاچی با شرکت های دیگر در سال ۱۹۹۰ بسته بود . هنوز ضعفی در شرکت وجود داشت که باعث می شد این شرکت در سال های ۱۹۹۱-۱۹۹۴ فروش ثابت ۷ میلیارد یورو را داشته باشد . سایر شرکت های زیر مجموعه ۷۱ درصد افت فروش را تجربه کنند . و این ضعف، نبود توازن در مدیریت تکنولوژی بود . برای جبران این افت هیتاچی تصمیم گرفت شرکت های ژاپنی و آمریکایی تولیدکننده کامپیوتر را خریداری نماید . این کار برای شرکت هزینه ۱۵ میلیارد دلاری ایجاد کرد .
نگاهی گذرا بر سایر تولیدات و نو آوری های هیتاچی
در سال ۱۹۲۴ اولین لکوموتیو الکتریکی در ژاپن توسط هیتاچی تولید شد. سال ۱۹۵۷ شرکت با تولید اولین کامپیوتر وارد بازارهای حوزه تکنولوژی شد و در همین سال شعبه ای از هیتاچی در آمریکا راه اندازی گردید. در دهه ۶۰ میلادی اولین سیستم کامپیوتری در ژاپن ساخته شد که شرکت هیتاچی طراح و تولید کننده این سیستم آنلاین بود. سال ۱۹۷۴ در شرکت پردازنده همساز تولید گردید؛ این محصول قبلا در آمریکا تولید شده بود، اما گران تر از محصول هیتاچی عرضه می شد. این بار هیتاچی به حوزه گوشی های هوشمند وارد شد . در سال ۲۰۰۱ سیستم درگاه وب همراه و نخستین پردازنده‌ی اپلیکیشن موبایل را برای گوشی های هوشمند توسعه و تکمیل کرد .
سال بعد ریزترین تراشه مدار مجتمع در جهان توسط شرکت هیتاچی تولید شد. شرکت هیتاچی در سال ۲۰۰۳ همراه با شرکت IBM ، شرکتی را تاسیس کردند که در زمینه هارد دیسک به صورت تخصصی فعالیت می کند و با همراهی بخش تحقیق و توسعه R&D به فعالیت می پردازد. این شرکت «هیتاچی جی اس تی » Hitachi GST نامگذاری شد و دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیا قرار داده شده است و قسمت توسعه و پژوهش آن در ژاپن واقع شده است.
هارد دیسک
در این شرکت برای اولین بار هارد دیسک GB 500 وارد بازار شد که از فناوری ذخیره سازی عمودی در ذخیره سازی داده به کار می رود . باعث می شود که اطلاعات بیشتری در آن ذخیره شود . در تمامی هاردیسک ها با حافظه زیاد در شرکت هیتاچی، از این سیستم برای ذخیره داده استفاده می شود. اولین ربات خدماتی هیتاچی با نام EMIEW در سال ۲۰۰۴ در هیتاچی تولید گردید.
هارد دیسک یک ترابایتی در جهان در سال ۲۰۰۷ تولید شد . در همین سال نیز رباتش را کارآمد تر کرد و با نام EMIEW 2 آن را عرضه نمود . سال ۲۰۱۳ باز هم نسل جدیدی از ربات های هیتاچی تولید شدند، این ربات ها تک سرنشین و متحرک بودند. در همین سال تکنولوژی اسکن بیومتریک معرفی شد و در خودپردازهای جهان مورد استفاده قرار گرفت. به دنبال آن دوربین گاما نیز برای استفاده های پزشکی و مهندسی در هیتاچی تولید شد.
تاریخچه برند هیتاچی : شرکتی پیشرو در فناوری اطلاعات
واژه‌نامه برند هیتاچی
اولین محصول تولیدی توسط برند هیتاچی
شعار برند هیتاچی
بخشی از تاریخچه و نوآوری‌های هیتاچی
سخن آخر
کمپانی هیتاچی “Hitachi” یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خوشه‌ای و چندملیتی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌ی مهندسی و تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دارد. سابقه فعالیت‌های این شرکت به بیش از ۱۰۰ سال برمی‌گردد.
تولید انواع سخت‌افزارهای رایانه‌ای، سامانه‌های اطلاعاتی، تجهیزات مخابراتی و نیروگاهی، ساخت ماشین‌آلات صنعتی از جمله‌ی شاخه‌های اصلی فعالیت هیتاچی در دنیای صنعت است. دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا در طراحی و ساخت تجهیزات پیچیده‌ی صنعتی و امنیتی سبب شده است این شرکت به عنوان نبض تپنده‌ی صنعت دنیا شناخته شود.
دفتر اصلی شرکت در توکیو پایتخت کشور ژاپن قرار دارد. ساختار اصلی این شرکت از ۱۱ بخش تجاری شامل سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی، سیستم‌ها و تجهیزات خودرو، چندرسانه‌ای‌های دیجیتال و خدمات مالی تشکیل شده است.
واژه‌نامه برند هیتاچی
“Hitachi” برگرفته از دو واژه‌ی “Hi” به معنی خورشید و “tachi” به معنای طلوع است. نام هیتاچی به زیبایی عظمت و اقتدار این کمپانی را به رخ می‌کشد. موسس شرکت مهندس برق جوانی به نام “Namihei Odaira” بود.
https://advexco.com/pubimage/Portals/0/Article/w/960/url/Hitachi-Base-004.jpg
اولین محصول تولیدی توسط برند هیتاچی
پیش از آغاز نخستین فعالیت‌های موفق این شرکت، در ژاپن از محصولات ساخت داخل خبری نبود. نخستین محصول تولیدی این شرکت که موتور برق القایی با قدرت ۵ اسب بخار بود در سال ۱۹۱۰ میلادی به ثبت رسید. این موتور برای اولین بار برای استفاده در معدن مس ساخته شد.
تولید ترانسفورماتور، آمپرمتر، ولت متر از دیگر محصولاتی بود که تیم اودیرا را به عنوان گروهی موفق در ژاپن مطرح نمود. اگرچه در ابتدای امر استقبال چندانی از تولیدات داخلی این گروه نشد، اما تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیر این تیم، ژاپنی‌ها را به خود‌باوری در ساخت محصولات باکیفیت داخلی امیدوار نمود.
اولین همکاری بزرگ نامیهی اودیرا با یک شرکت ژاپنی در سال ۱۹۱۶ بود که توانستند سه توربین آبی با ظرفیت ۱۰ هزار اسب بخار را با کیفیت بسیار عالی و در مدت کوتاه ۵ ماه تحویل دهند. شاید یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این شرکت همزمانی با دوران صعودی پیشرفت صنعتی ژاپن بود. در این برهه سفارشات زیادی از سوی شرکت‌های متعدد برای ساخت انواع قطعات صنعتی دریافت می‌شد.
اگرچه سفارش ساخت اسلحه از سوی ارتش ژاپن می‌توانست سودهای کلانی برای شرکت به همراه داشته باشد، اما این فرمان با آرمان‌های موسس شرکت در تضاد بود و هیتاچی آن را نپذیرفت. بزرگ‌ترین خواسته‌ی بنیان‌گذار هیتاچی تبدیل جهان به مکانی زیباتر و بهتر برای زندگی بود.
از این رو این شرکت در دوره‌های مختلف، پیشرفت ملی را بر سود بیشتر ترجیح داده است. فعالیت‌های انسان دوستانه هیتاچی در دوره‌های بحرانی ژاپن، محبوبیت این شرکت را در میان مردم بیش از گذشته افزایش داده است.
شعار برند هیتاچی
چشم بادامی‌های متفکر از هیچ روشی برای پیشرفت دریغ نمی‌کنند. این شرکت ژاپنی همانند سایر شرکت‌های هموطن خود از اولین روزهای تاسیس تا به امروز در زمینه‌های مختلف صنعتی و تکنولوژی فعالیت نموده است.
فهرست
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن ؛ فعالیت های برند Hitachi
تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن » طلوع هیتاچی
نامگذاری اولیه هیتاچی
زمینه فعالیت های شرکت هیتاچی
درباره هیتاچی
موقعیت یابی برای آینده جهانی
تبدیل منابع انسانی برای ایجاد مزیت رقابتی
یک پیاده سازی پیچیده
رونداجرای برنامه درهیتاچی
نظرسنجی Hitachi Insights ابزار ارزشمندی بود
نظرسنجی کاربردی
پایایی نظر سنجی
اهداف آینده برای نظرسنجی بینش هیتاچی
هدف از اجرای سنجش درهیتاچی
وضعیت مطلوب برای تحول منابع انسانی
روش جامع تجزیه و تحلیل افرادبرای مدیریت استعدادها
هویت گروه هیتاچی
ماموریت
ارزش ها
چشم انداز
استراتژی بازاریابی هیتاچی
بخش بندی بازار، هدف گذاری، موقعیت یابی در استراتژی بازاریابی هیتاچی
مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی هیتاچی
ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی هیتاچی
استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی هیتاچی
ارزش ویژه برند در استراتژی هیتاچی
تحلیل رقابتی در استراتژی بازاریابی هیتاچی
تحلیل مشتری در استراتژی بازاریابی هیتاچی
استراتژی های رشد عمومی و فشرده(پورتر) هیتاچی
استفاده از استراتژی های رشد عمومی/فشرده مایکل پورتر در شرکت هیتاچی
جریان‌هایی برای استراتژی‌های عمومی پورتر
استراتژی های رشد فشرده
هدف هیتاچی در استفاده از استراتژی های رشد فشرده
نفوذ بازار (استراتژی اولیه)
توسعه محصول (استراتژی ثانویه)
هیتاچی چگونه استراتژی توسعه محصول را اعمال می کند؟
توسعه بازار (استراتژی حمایتی).
بخش بندی بازاریابی هیتاچی (ژاپن)، هدف گذاری، تمایز، راه حل موقعیت یابی
چهار مرحله اصلی طراحی استراتژی بازاریابی مبتنی بر ارزش مشتری چیست؟
بخش بندی بازار چیست و هیتاچی چگونه می تواند از تقسیم بندی بازار در صنعت لوازم جانبی کامپیوتر استفاده کند؟
تقسم بندی جغرافیایی
تقسیم بندی جمعیتی – نمونه ای از تقسیم بندی جمعیتی
تقسیم بندی روانشناختی – نمونه ای از تقسیم بندی روانشناختی
تقسیم بندی رفتاری / استفاده از تقسیم بندی پایه – نمونه ای از تقسیم بندی رفتاری / استفاده از تقسیم بندی پایه
تقسیم بندی بین بازاری (Cross Market) چیست؟
هدف گذاری چیست و هیتاچی چگونه می تواند از Targeting در صنعت لوازم جانبی کامپیوتر استفاده کند؟
تمایز چیست و هیتاچی چگونه می تواند از تمایز در صنعت لوازم جانبی کامپیوتر استفاده کند؟
تمایز افقی چیست؟ نمونه ای از تمایز افقی
تمایز عمودی چیست؟ مثالی از تمایز عمودی
تمایز مختلط چیست؟ مثالی از تمایز مختلط
۴Pهای آمیخته بازاریابی چیست؟ چگونه هیتاچی می تواند از ترکیب ۴P بازاریابی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق با ارزش مشتری استفاده کند؟
مدیریت و رهبری سازمانی در هیتاچی کانادا
مدیریت
هدایت انرژی انسانی به سمت اهداف سازمان
رهبری
فرهنگ سازمانی
توابع مدیریت
الزامات موفقیت درسازمان
تجزیه و تحلیل PESTEL و تجزیه و تحلیل محیط درشرکت هیتاچی
عوامل سیاسی تاثیرگذار
عوامل اقتصادی موثر
عوامل اجتماعی تاثیر گذار
عوامل تکنولوژی تاثیرگذار
عوامل محیطی تاثیرگذار
عوامل قانونی تاثیر گذار
ماتریس آنسوف درشرکت هیتاچی.
نفوذ در بازار
توسعه بازار
توسعه محصول
نفوذ در بازار
تنوع بخشی
هیتاچی تجزیه و تحلیل / ماتریس SWOT
هدف استراتژی های ماتریس SWOT
نقاط قوت هیتاچی – عوامل استراتژیک داخلی
ضعف هیتاچی – عوامل استراتژیک داخلی
فرصت ها برای هیتاچی – عوامل استراتژیک خارجی
تهدیدات هیتاچی – عوامل استراتژیک خارجی
مسئولیت اجتماعی شرکت هیتاچی
مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) اهداف هیتاچی
ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت.
پرورش نسل آینده از رهبران نوآور
ساخت رهبران فردا برای تغییر جهان
تجزیه و تحلیل استراتژی آمیخته بازاریابی ۷Ps
آمیخته بازاریابی/ تولید – محصول
استراتژی محصول توصیه شده
قیمت
استراتژی مکان توصیه شده
Mckinsey 7s Framework Of Hitachi Conglomerate(7 اس مکنزی در شرکت هیتاچی)
کاربرد ۷ اس مکنزی در هیتاچی
عناصر سخت
استراتژی
ساختار
سیستم ها
عناصر نرم
ارزش های مشترک
سبک
کارکنان
مهارت ها
با ۱۸۹اسلاید تخصصی
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 630 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 189

حجم فایل:1,586 کیلوبایت

 قیمت: 140,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    189اسلاید قابل ویرایش



پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت زاپوس برندی که دانشگاه مشتری نوازی جهان است

زاپوس در سال ۱۹۹۹ توسط تونی زیه در سانفرانسیسکو و در آپارتمانی شخصی شروع به کار کرد و در مدت ۱۰ سال توانست از فروش هیچ به فروش خالص سالانه یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

قیمت : 180,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت لگو امپراتوری بازاریابی محتوا و برندی برای همه نسل ها

لِگو یک شرکت ساخت اسباب بازی است و همانقدر که برای کودکان جاذبه دارد، برای بزرگسالان نیز جذاب است و این تبلیغ هم کودکان را سر ذوق می‌آورد و هم والدین آن‌ها را که دوباره دست به ساخت سازه‌های کوچک بزنند!

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هیتاچی ژاپن برندی پرآوازه وپیشرو درفناوری اطلاعات

مدیریت استراتژیک درشرکت هیتاچی ژاپن برندی پرآوازه وپیشرو درفناوری اطلاعات تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن ؛ فعالیت های برند Hitachi سیر تحولی عظیمی را پشت سر گذاشته است.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هواپیمایی دلتا با رویکردبازاریابی رابطه مند و احترام به زمان مشتری

دلتا ایرلاینز (به انگلیسی: Delta Air Lines ) شرکت هواپیمایی آمریکایی است، که هم‌اکنون پس از شرکت‌های لوفت‌هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از فهرست بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قرار دارد.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مدیریت استراتژیک درشرکت ژیلت،شرکتی با اندیشه های برتر جهانی

تولید و عرضه ی یک قلم محصول جدید کاری بسیار پیچیده و پرهزینه است، ولی مهارت بی چون چرای شرکت در این زمینه باعث شده است که شرکت ژیلت در خلاقیت و نوآوری به عنوان یک نمونه درآید.

قیمت : 150,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.مدیریت استراتژیک درشرکت زد اف(ZF).بازیگر جهانی در فناوری درایو لاین driveline

زد اف (فریدریشسهافن آگ)، که به اختصار zf نیز نامیده میشود، یکی از شرکت های خوشنام و نامدار آلمانی است که کار اصلی این کمپانی طراحی و تولید اکسل و گیربکس کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی، توربین‌های بادی و تجهیزات سنگین در جهان می‌باشد.

قیمت : 120,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.مدیریت استراتژیک در آدیداس، شرکتی که مادرصنعت برندینگ جهانی کفش است

آدیداس یک هولدینگ است که در زمینه تولید محصولات ورزشی فعالیت می‌کند.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.مدیریت استراتژیک درشرکت اچ پی فناوری اطلاعات چند ملیتی که نقش پیشرو درارائه محصولات و خدما

شرکت هیولت پاکارد (که به آن HP گفته میشود) (/ˈhjuːlɪt ˈpækərd/ HEW-lit PAK-ərd) یک شرکت فناوری اطلاعات چند ملیتی است که مقر اصلی آن در پالو آلتو، کالیفرنیا واقع شده است

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت دی اچ ال .غول آلمانی -آمریکایی صنعت حمل و نقل بین المللی

دی.اچ.ال نخستین شرکت خدمات پستی هوایی بود که در بازار اروپای شرقی ظهور کرد.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فورد”

وقتی کارمندان از برنامه ها، الویت ها و مشکلات سازمان آگاه باشند و سازمان پذیرای راهکارها و ایده های آنها باشد آنها تمایل بیشتری برای مشارکت در امور سازمان خواهند داشت و این موضوع تاثیر به سزایی در افزایش اثربخشی و بهبود بهره وری سازمان دارد.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد افزایش بهره وری ویادگیری سازمانی درشرکت سونی”

مدیریت استراتژیک منابع انسانی، عبارتست از: مرتبط ساختن مدیریت منابع انسانی با هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت استراتژیک سازمان برای بهبود عملکرد آن و ایجاد فرهنگ سازمانی که بتوان انعطاف پذیری و خلاقیت را تقویت کرد. هدفهای سیستم مدیریت منابع انسانی متاثر از هدفهای استراتژیک هر موسسه است

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

اپل همیشه چیزی را تولید کرده است که مدیرانش آرزو داشته‌اند که روزی چنین چیزی را داشته باشند. در نتیجه، اپل با ارائه محصولاتی که مشتریانش نمی‌دانستند که می‌خواهند، آنها را خوشحال و حیرت‌زده می‌کند.

قیمت : 92,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت سامسونگ ،بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی

اغلب سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین برندهای جهانی تلفن همراه می شناسند. برندی که همچنان برای تداوم حیاتش تلاش می کند و به دنبال سهم بازار بیشتری در بازار گوشی های تلفن هوشمند است. چیزی که سامسونگ را به رهبر صنعت تبدیل کرده است، استراتژی بازاریابی موفق این شرکت است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

هیچگاه اپل تنها با هدف کسب درآمد به یک حوزه کاری جدید وارد نشده است ولی البته پول و درآمد را فراموش نمی‌کند.

قیمت : 52,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت یو پی اس.رهبرجهانی در تحویل بسته های مشتریان و شاهکارمدیریت زنجیره

UPS یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در صنعت ‌حمل‌و‌نقل جهانی است که امروز در شاخه‌های گسترده‌ی آن، به‌عنوان بازیگری بزرگ شناخته می‌شود.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت حمل ونقل فدکس با رویکرد پیوند خلاقیت بابزرگترین ناوگان کارگوی جها

فدکس که بیشتر با برند FedEx شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه‌ی لجستیک است که با دراختیار داشتن ناوگانی متشکل از ۶۸۸ فروند هواپیما، روش‌هایی نوین را پایه گذاشته است.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت شل بارویکرد آینده پژوهی در بازارنفت ومحیط زیست

شل کمپانی نفتی است که در ایالات متحده واقع شده و زیرمجموعه کمپانی نفت و گاز هلندی-بریتانیایی رویال داچ شل است. رویال داچ شل، یکی از بزرگ ترین کمپانی های صنعت نفت و گاز در جهان به شمار می رود.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"هوش هیجانی،مدیریت هیجان مشتریان در بازاریابی استراتژیک"

هوش هیجانی و هوش اجتماعی ما را توانمند می کنند تا هیجانات و رفتار خود، دیگران، مشکلات و تعارضات را مدیریت و با سایر افراد و مسائل محیطی، ارتباط موثر برقرار کنیم.

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت زیراکس

شرکت زیراکس با سابقه ای صدساله و دریافت دهها جایزه ملی و بین المللی، پرونده پربرگ و باری دارد. اختراع فناوری عکسبرداری الکتریکی یا زیروگرافی خیلی سریع، شرکت را از دنیای فناوریهای قدیمی به فناوریهای نوین منتقل کرد.

قیمت : 38,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت تویوتا بارویکردتسخیرقلوب مشتریان وتبدیل شدن به موفق ترین خودروسازج

یکی از شرکت های مطرح جهان که درطول ۷۵سال فعالیت خویش توانسته است با شناخت بازارهای جهانی و مدیریت ذائقه مشتریان خویش و به ویژه با شعار احترام به مشتریان ،بقا و دوام خویش به صورت مستمر رقم بزند،شرکت تویوتا است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل