پاورپوینت"حمل ونقل هوشمندباتکنولوژی هوش مصنوعی،فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند درترازجهانی

دسته بندي : انسانی » مدیریت

لجستیک چیست؟

منبع:ubaar.ir

در حوزه حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تأمین از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و اخیرا مشاهده ی متداول عناوینی نظیر “مدیریت زنجیره تأمین”، “لجستیک ناب”، “لجستیک حمل و نقل”، “شرکت های خدمات امور لجستیکی”، “لجستیک معکوس”، “انجمن لجستیک و زنجیره تأمین”، “کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین” در کنفرانس ها و همایش های اقتصادی اثباتگر افزایش اهمیت آنها می باشد.

انواع لجستیک



لجستیک چیست؟

اگر بخواهیم از نظر انجمن مدیریت لجستیک، مفهوم لجستیک را بیان کنیم، می توان آن را بخشی از فرآیند زنجیره عرضه نامید که مسئولیت انبار کردن کالاها، ارائه خدمات و اطلاعات مربوطه را از نقطه تولید تا مصرف کالا به عهده دارد. هدف اصلی از این فرآیند نیز برآورده کردن نیازهای مشتریان می باشد.

لجستیک با نام های دیگری چون آماد و یا آمادگاری شناخته می شود. در کل می توان مدیریت جریان کالا، اطلاعات و یا هر منابع دیگری را از نقطه تولید تا مصرف، لجستیک نامید. لجستیک سه ویژگی اساسی دارد که عبارتند از:

صرفه جویی بالا در هزینه ها
کسب رضایت مشتری و افزایش فروش
عامل موثر در کسب برتری رقابتی در بازار



انواع لجستیک

در تقسیم بندی کلی، لجستیک به دو نوع اصلی تقسیم می شود؛ لجستیک کلان و لجستیک خرد. این دو دسته به ترتیب در حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خرد قرار می گیرند.

لجستیک

لجستیک کلان به مقولاتی همچون، لجستیک بین الملل، لجستیک ملی، لجستیک تجاری و … می پردازد.

لجستیک خرد نیز بیشتر به لجستیک کارخانه و شرکت می پردازد که خود به چهار دسته تقسیم می شود؛ لجستیک مقدم، لجستیک درونکارخانه، لجستیک تالی یا بیرونی و لجستیک معکوس.



مزایای بکارگیری دانش لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین

موجودی های کمتر
بهره­وری بالاتر
چابکی بیشتر
موعدهای تحویل کوتاه تر
سود بالاتر
رعایت بیشتر حقوق مشتری
وجود موجودی وقت انباشته به مقدار صحیح
قابلیت مشاهده و ردگیری اتفاقات
کاهش هزینه ها
افزایش خدمت دهی به مصرف کنندگان
ایجاد مزایای رقابتی
تعامل نزدیکتر با تأمین کنندگان
ایجاد فرصت برای خرید مقادیر زیاد با هزینه کمتر
ایجاد مرجع پاسخگویی
توانایی اجرای دقیق سیستم ها به صورت ترکیبی

لجستیک دریایی



موانع توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره های تأمین در کشور

با این حال موانع و مشکلات متنوعی سر راه توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در کشورها وجود دارند که با استناد به گزارش بانک جهانی به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

زیرساخت های ناکافی و ضعیف حمل و نقل
زیرساخت های ناکافی مخابراتی
وسایل حمل و نقل فرسوده و ناکافی
شبکه جاده ای ناکافی
انبارهای ناکافی
شبکه راه آهن اندک و قدیمی
چالش های اقتصادی
درک ضعیف از اقتصاد رقابتی
بازار کوچک داخلی و کمبود اطلاعات در بازار
سیستم بانکی ناکارآمد و نرخ های بالای بهره
ناکارآمدی نظام مالیاتی
چالش های مدیریتی
عدم انعطاف پذیری در سیستم
کمبود نیروی انسانی متخصص و صلاحیت دار



لجستیک در صنایع مختلف

با توجه به گسترش فعالیت های صنعتی و بازرگانی کشورهای مختلف جهان در می یابیم که پیشرفت و توسعه روزانه به دقتی بالا در کلیه ابعاد تأمین، تولید و توزیع نیازمند است. مطالعات تجربه جهانی در این زمینه ها، نقش مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک را بسیار برجسته می نماید.

بخش مهمی از محصولات و خدمات مرتبط با لجستیک در حوزه های زیر تعریف می شوند:

سیستم ها و تجهیزات حمل و نقل بار
فناوری ها و سیستم های ذخیره سازی و انبارش
فناوری های حمل و نقل بار خشک، بار مایع و بار فله ای
خدمات و فناوری های لجستیک مواد خطرناک، دارای ریسک و خاص
انواع مختلف سیستم های کنترل
سیستم های و نرم افزارهای مدیریت حمل و نقل و مدیریت انبار



بدین ترتیب فعالان عرصه حمل و نقل را می توان از شاخص ترین فعالان عرصه لجستیک دانست.

چرخه لجستیک

همچنین بخشی از محصولات و خدمات مرتبط با مدیریت زنجیره تامین در حوزه بسته بندی مواد و محصولات جهت انتقال، توزیع و فروش قرار دارند. بدین ترتیب فعالان حوزه بسته بندی نیز جز مهمترین فعالان عرصه لجستیک و خدمات زنجیره تامین به شمار می آیند.

اهمیت تجزیه و تحلیل در لجستیک
تجزیه و تحلیل در لجستیک چیست؟

تجزیه و تحلیل و هماهنگی عملکرد لجستیکی، به منظور اطمینان از اجرای صحیح عملیات به شیوه ای مقرون به صرفه انجام می پذیرد. صنعت لجستیک باید بتواند از ابرداده ها و هوش تجاری استفاده کند، مادامی که می داند چگونه می تواند از آنها بهترین بهره را ببرد. خیل عظیمی از جریان ها که هر روز با وجود تمام محموله ها، طیف مختلف وزن ها، اندازه ها یا اطلاعات تماس صورت می گیرد، مقادیر باورنکردنی از داده ها را تولید می کند که باید مدیریت شوند. باید به این سوال توجه کرد که، آیا این روش بدرستی انجام شده است؟ آیا تمام پتانسیل های این داده ها استفاده شده است؟ مسلما خیر. به همین دلیل راه حلی مانند نرم افزارهای تجزیه و تحلیل لجستیک، می تواند به شما در درک روند تغییرات داده های با مقیاس بزرگ و تبدیل آنها به یک مزیت رقابتی سودآور، کمک کند.
تجزیه و تحلیل در لجستیک
انجام آنالیز و فعالیت بر روی اطلاعات لجستیکی

از تجزیه و تحلیل در لجستیک، خلاقانه استفاده کرده و داده های لجستیک را در جهت بهبود سودآوری خود، مورد بررسی قرار انجام دهید. ضمن افزایش برنامه ریزی، زنجیره تأمین خود را ساده و سریع کنید. برای اطمینان از جلب رضایت مشتری ، تحویل نهایی خود را به موقع نمائید. تصمیمات مهم تجاری را بر اساس اولویت های کسب و کار خود و در راستای توجه به نیاز های مشتریان عملی کنید. تنگناها و قله های پیش رو را به کمک تجزیه و تحلیل در لجستیک، پیش بینی کنید.
نرم افزار تجزیه تحلیل لجستیک
مزایای استفاده از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل لجستیک

اطلاعات هوشمند در مورد جریان حمل و نقل، امکان بهینه سازی هزینه را فراهم می کند. تصمیم گیری در مورد یک سطح کاملاً جدید در این حوزه، با قابلیت مدیریت جریان اطلاعات، با استفاده از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل لجستیک امکان پذیر است. تحلیل صحیح لجستیک، شما را قادر خواهد ساخت تا خطاهای حمل و نقل را کاهش داده و این امکان را به شما می دهد تا به منظور ارزیابی جزئیات حمل و نقل (چهارچوب زمانی ، موفقیت در تحویل ، بازده و …) یک نقشه بزرگ از معیارها تهیه کنید. کنترل و درک کلیه داده های لجستیکی، تغییر بزرگی در فعالیت های روزمره تجاری شما ایجاد می کند؛ همچنین ابزارهای تحلیلی لجستیک به شما امکان می دهد تا کنترل کامل بخش یا سازمان خود را به دست بگیرید و در بازار رقابت، از حریفانتان جلو بزنید.
فهرست

حمل و نقل هوشمند

کاربردهای هوش مصنوعی در لجستیک و زنجیره تامین

لجستیک هوشمند؛ از ایده تا واقعیت

ECHO GLOBAL LOGISTICS

HAVI مکان: Downers Grove، ایلینوی

C3 مکان: سانتا آنا، کالیفرنیا

SYMBIOTIC مکان: ویلمینگتن، ماساچوست

TTEC مکان: انگلوود، کلرادو

UPTAKE مکان: شیکاگو، ایلینوی

COYOTE LOGISTICS مکان: شیکاگو، ایلینوی

ZEBRA TECHNOLOGIES مکان: لینکلنشر، ایلینوی

EPICOR SOFTWARE مکان: آستین، تگزاس

LivePerson مکان: نیویورک، نیویورک

ASPENTECH مکان: بدفورد، ماساچوست

DATAART مکان: نیویورک، نیویورک

INFOR مکان: نیویورک، نیویورک

۱۰ تکنولوژی برتر لجستیک و زنجیره تامین در سال ۲۰۲۰

لزوم سازگاری شرکت‌های لجستیکی با پیشرفت تکنولوژی

با تکنولوژی‌های لجستیکی سال ۲۰۲۰ همراه شوید

هوش مصنوعی و افزوده

دوقلوهای دیجیتال (Digital Twins)

موارد استفاده بالقوه برای Digital Twins در لجستیک و زنجیره تامین

قابلیت مشاهده زنجیره تامین به‌صورت Real-Time

افزایش کارائی شرکت ها با استفاده از زنجیره تامین یکپارچه

بلاکچین درزنجیره تامین

در صنعت لجستیک‌‌‌، استفاده از بلاک چین می‌تواند اطلاعات و خدمات حساس را برای حمل و نقل آسان‌تر کند

سازگاری شرکت های لجستیکی با بلاکچین

استانداردسازی داده‌‌ها و تجزیه و تحلیل پیشرفته

ماموریت DCSA ایجاد استانداردهای مشترک IT برای دیجیتالی شدن شرکت ها

اپلیکیشن رزرو هتل/اپلیکیشن Hotels.com

ناسازگاری داده ها درلجستیک

اهمیت روزافزون تازه واردان صنعت

افزایش سرمایه گذاری در استارت‌آپ‌های لجستیک از شرکت‌های VC

توسعه پایدار با تکیه بر فن‌آوری‌ها

تلاش آمازون برای لجستیک آینده

وسایل نقلیه خودران

گسترش وسایل نقلیه خودران درشرکت ها

فناوری‌های رباتیک در انبار

افزایش بهره وری انبارها

ذخیره سازی زمان وانرژی با فناوری های جدیددرزنجیره تامین

هوش مصنوعی در لجستیک فرآورده های نفتی

مشکل اصلی شرکت‌های فعال در عرصه زنجیره تامین

چرخه زنجیره تامین در فضاهای دیجیتالی امروز

زنجیره های تامین انرژی و حامل های آن

برخی از رایج ترین راه حل های هوش مصنوعی در زنجیره تامین

آثار هوش مصنوعی بر کاهش مشکلات لجستیک فرآورده ها ی نفتی ۱- هزینه های بارگیری ، حمل و تحویل فرآورده

بهینه سازی تخصیص ناوگان و مدیریت موجودی انبارها

نقش هوش مصنوعی درانبارداری

مقابله با شرایط پیش بینی نشده

پیچیدگی لجستیک و زنجیره تامین حامل های انرژی بخصوص فرآورده های نفتی

خدمات هوش مصنوعی در ۳۶ درصد شرکت‌های زنجیره تامین

پیش‌‏بینی آی‏‌دی‏‌سی از آینده راهبردهای زنجیره تامین در صنایع تولیدی

۵ ترند تحول دیجیتال که صنعت لجستیک را دگرگون کرد

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning)

ابزار رهیابی و ردیابی اینترنت اشیا

بلاکچین Blockchain

صرفه جویی دروقت و هزینه

وسایل نقلیه خودمختار

چشم انداز برون سپاری

هوش مصنوعی در صنعت لجستیک (چگونه هوش مصنوعی می تواند مشکلات لجستیک را حل کند؟)

انبارهای خودکار

وسایل نقلیه خودمختار

داستان موفقیت Waymo

جاده‌های هوشمند

داستان موفقیت UIPath

پیش بینی تقاضا

ظرفیت‌هایی که لجستیک هوشمند برای سایر بخش‌های زنجیره ارزش می‌سازد

ظرفیت‌های خلق ارزش یک سیستم لجستیک هوشمند، انعطاف‌پذیر و قابل اتکا در سایر بخش‌های زنجیره ارزش پورتر

شبکه‌سازی میان تولیدکنندگان

اندک بودن هزینه مبادله دربازار

امکانات جدید شبکه‌ سازی میان کسب‌ و کارها

لجستیک ستانده: بخش سوم

شبیه سازی سیستم های لجستیکی

عرضه و تقاضا

ارسال کالا

استفاده از عینک هوشمند برای خدمات لجستیکی

اﻧﺒﺎر ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ و مکانیزه

اهمیت هوشمندسازی در لجستیک و حمل کالا

نقش سیستم Open Pricer در سودآوری لجستیک

اهمیت تجزیه و تحلیل در لجستیک

انجام آنالیز و فعالیت بر روی اطلاعات لجستیکی

مزایای استفاده از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل لجستیک

چرا نرم افزار تجزیه و تحلیل در لجستیک بسیار مهم است؟.

نقش آنالیز در لجستیک چیست؟

هوشمندسازی بنادر و حمل‌ونقل دریایی

بنادر هوشمند

چشم‌انداز حمل‌ونقل ریلی

بندر هامبورگ، یک نمونه مثالی

چشم‌انداز یدک‌کشی هوشمند

تکامل صنعت چهارم

فرآیند تحلیل داده‏‏های کلان

مدل جدید برای استفاده موثر و کارآمد از دارایی‏ها و منابع مورد نیاز در بخش حمل‌ونقل

کانتینر هوشمند روی شناور که اطلاعات را از طریق ماهواره انتقال می‏دهد

مدل‌های جدید تولید، خدمات و کسب‌وکار

گذر شناور از کنار بویه‏های هوشمند

شناور کالابر گازی )LNG) اتوماتیک

بنادر و چالش‌های جهانی

پایش جمعیت‌شناختی

افزایش ظرفیت جاده‏ها به دلیل ترافیک کامیون‏ها

چشم‌انداز لایروب هوشمند Backhoe

چشم‌انداز بنادر هوشمند



با۱۰۵ اسلاید تخصصی

دانلودوخرید۴۵۰۰۰تومان
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 660 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 105

حجم فایل:8,875 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    105اسلاید



پاورپوینت"حمل ونقل هوشمندباتکنولوژی هوش مصنوعی،فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند درترازجهانی

تجزیه و تحلیل و هماهنگی عملکرد لجستیکی، به منظور اطمینان از اجرای صحیح عملیات به شیوه ای مقرون به صرفه انجام می پذیرد. صنعت لجستیک باید بتواند از ابرداده ها و هوش تجاری استفاده کند، مادامی که می داند چگونه می تواند از آنها بهترین بهره را ببرد.

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”بازاریابی استراتژیک فست فود برای نسل هزاره”

کلید موفقیت در بازار فست فود امروز، متخصص شدن به زبان احساسات و عقاید مردم است. برندهایی در بازار فست فود امروز برنده می شوند که به طور احساسی و عاطفی مردم (مشتریان فعلی و بالقوه) را جذب می نمایند.

قیمت : 55,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.بازاریابی بین المللی وصادرات درعصر دیجیتال،فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند امروز

بازاریابی بین‌ المللی عبارت است از عملیات تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک کشور به مشتریان در سایر کشورها، به منظور کسب سود. بازاریابی بین‌ الملل همچنین شامل عملیات تولید و فروش کالا و خدمات در بیش از یک کشور است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت ،ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمندبرای دسترسی وسیع به مخاطبن بیشتر در دستان مدیران امروز

داده‌های سال ۲۰۱۷ نشان داده است که بسیاری از افراد امروزه ایمیل دارند، یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد از بزرگسالان در آمریکا از ایمیل استفاده می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ ۱۵درصد بیشتر از موتورهای جستجو و ۲۲ درصد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی جواب می‌دهد.

قیمت : 46,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت حمل ونقل فدکس با رویکرد پیوند خلاقیت بابزرگترین ناوگان کارگوی جها

فدکس که بیشتر با برند FedEx شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه‌ی لجستیک است که با دراختیار داشتن ناوگانی متشکل از ۶۸۸ فروند هواپیما، روش‌هایی نوین را پایه گذاشته است.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”تحلیل داده هادرکسب وکار،ابزاراستراتژیک مدیران امروزی برای اتخاذتصمیم های حیاتی”

امروزه شرکت های موفق به دنبال استفاده استراتژیک از داده همسو با کسب و کار خود می باشند . داشتن یک استراتژی داده که روح خود را از استراتژی کسب و کار می گیرد ، یکی از الزامات اولیه و حیاتی جهت نیل به موفقیت پایدار در عصر حاضر است

قیمت : 120,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،استارتاپ های گردشگری،فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند وتوسعه پایدارکسب وکارها

استارت آپ یک کمپانی نوپا می‌باشد که برای یک مسئله راه حلی نوین را ارائه می‌دهد

قیمت : 35,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،بازاریابی ورزشی،صنعت مدرن در نگاه استراتژیک مدیران فردا

در عصر حاضر، ورزش به عنوان یک بخش اقتصادی، چه از بعـد عملـی و چـه تماشـایی، در تولید و مصرف کالاها و خدمات ورزشی و توسعه اقتصادی جوامع مختلف نقش اساسـی دارد و هم اکنون یکی از مؤثرترین عوامل اثرگذار در رشد اقتـصادی ملـی و یکـی از درآمـدزاترین ،صنایع در قرن ۲۱ به شمار میرود .

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

اقتصاد فوتبال،افق تازه ای فراروی مدیران هوشمند امروزی

فوتبال پدیده‌ای است که بر بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشورها اثر می‌گذارد و به علت گستردگی فوق العاده، تعداد بیشمار ورزشکاران و تماشاچیان، سرمایه‌گذاری‌های کلان مالی و پوشش وسیع رسانه‌ای عرصه‌ای بسیار فراتر از دیگر ورزش‌ها کسب کرده است

قیمت : 20,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،بازاریابی صنعتی،تحلیل بازاربه سبک مدیران هوشمندورمزموفقیت کسب وکارهاهای بزرگ ومتوسط

بازاریابی صنعتی که از آن تحت عنوان b2b marketing هم نام‌برده می‌شود، شامل فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می‌شود.

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،استراتژی دیجیتال مارکتینگ ،کلید طلایی مدیران هوشمندبرای بازاریابی دردنیای مدرن

دنیای مدرن ،دنیای پاروکردن پول و کسب درآمد هنگفت است که بایستی الزامات آن را رعایت کرد.دنیای امروز ما حتی ازدنیای مدرن هم عبور کرده و وارد دنیای پسا مدرن شده است.

قیمت : 42,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل